Vallmo
Trådstartare
Eller hur!Ungefär, fast jag har slutat bli förvånad och insett att folk är trevliga utåt men du vet aldrig vad som pågår under ytan i familjer.
Min familj säger rakt ut saker som "men det är ju din mamma/brorsa/whatever". De tycker alltså på fullt allvar att när det gäller familjen får man liksom göra lite som man vill. Senast jag fick höra det var med brorsan, de är totalt och helt oförstående till att jag inte vill ha med denna person att göra. Tydligen är han den enda person som alltid kommer stå vid min sida, typAtt han aldrig gjort det förut och speciellt inte nu verkar inte spela någon roll. Helt oförståeligt sagt av min mor också för hon öser mest bara galla över sin egen syster (definitivt inte förtjänt heller, systern straffas för att hon är trevlig och tycker om sitt liv). Jag har en självvald familj egentligen, men det har jag inte riktigt försökt förklara för dem för det är ett koncept som jag inte tror att de någonsin kommer att förstå.
En gång ringde hon upp pappa när han var i värsta fasen av influensa och skällde ut han för att var mitt fel att syrran behövde gå till en psykologAnledningen till att det var mitt fel fick jag aldrig veta, jag var av någon anledning hemma på besök i ett par veckor för en gångs skull (jag vet inte hur jag ska ha lyckats ge syster psykiska problem med tanke på att jag flyttade hemifrån när hon var tre, visserligen har jag tvingat henne att tömma diskmaskinen någon gång men så mycket värre än det har jag no inte gjort).
Min far berättade en gång att han vid ett tillfälle var oerhört sjuk i någon sorts hjärninflammation. Men hon körde inte in han till sjukhuset (själv var han knappt vid medvetande). Farfar hade kommit upp några dagar efter att han blivit sjuk, insåg situation och körde in honom till sjukhuset. När pappa frågade varför hon igen kört in honom hade hon sagt att det varit bättre om han dött(hon har sjukvårds utbildning så det är inte som att hon inte visste att behövde få vård akut heller). Vet inte vem som det är mest fel på, henne, eller han som gått tillbaka till någon som rakt ut sagt att de hjälper till att ha ihjäl honom.
"Mamma är ju som hon är".
Vilka jävla familjer vi och antagligen många andra har.
Så tröttsamt, men ändå lite upplyftande att veta att det finns fler av den sorten.
Hade det varit en kompis eller kollega så hade den varit utanför dörren på studs.