Bukefalos 28 år!

jag tror jag smäller av!

Milosari

Trådstartare
som jag skrev i min tidigare tråd så har loke blivit opererad idag för att ta bort en knuta i munnen. han har legat och sovit sedan vi kom hem och jag har inte velat störa. men nu innan vi tänkte gå på promenad så var jag tvungen att kika och vad ser jag? jo knutan är KVAR!!! på ett helt annat ställe i munnen syns det att de har tagit bort något (brände istället för att sy), men om där var en knuta så var den inte upptäckt av mig och det var inte den vi hade diskuterat att ta bort!

kliniken har stängt för ikväll och nu vet jag inte vad jag ska göra :crazy:. vänta tills de öppnar och boka tid för ny op? vem bekostar i så fall den operationen? jag vet inte ens om jag vill att de ska skära mer i min hund :(. ska jag ringa försäkringsbolaget redan nu?
 
Sv: jag tror jag smäller av!

Herregud vilken miss av veterinären. :mad:

Jag hade ringt försäkringsbolaget på en gång.
 
Sv: jag tror jag smäller av!

ringde försäkringsbolaget men de har inte auktoritet att göra något alls (även om det till största delen är deras pengar, inte mina). killen jag pratade med sa att han inte alls var säker på sin sak, men att kliniken borde stå för kostnaden. gäller det också analysen av den andra knutan undrar jag? ifall de vägrar trodde han att man kan gå vidare via allmänna reklamationsnämnden?

sedan är ju frågan om det är lämpligt att söva honom igen inom en snar framtid, eller om man bör vänta tills detta såret är helt läkt? det hade ju varit smidigast om han slapp två konvalecenser, och istället ta allt i ett svep, men det är kanske en för stor påfrestning på kroppen?
 
Sv: jag tror jag smäller av!

Vilken miss :crazy::crazy: men jag antar att han hade en knuta även där? Annars skulle dom väl inte skärt där.

När det gäller kostnaden är väl självrisken redan betald och då återstår ju inte så mycket vid en ny operation. Om han hade två knölar är det väl bra om den andra också tas bort. Iof kunde de väl ha tagit åda samtidigt isf.
 
Sv: jag tror jag smäller av!

fast... den stora kostnaden är att söva ner hunden, inte att skära och bränna. analysen kostar 1050, och där är jag osäker på om det är per prov eller om två olika knutor (samma typ?) kostar lika mycket.
 
Sv: jag tror jag smäller av!

Det är säkert så att det är per prov man betalar.

Ring och prata med veterinären i morgon de borde ju skämmas väldigt mycket över sitt misstag och borde därför vara villiga och hjälpa till för att lösa detta på bästa sätt.
 
Sv: jag tror jag smäller av!

nu har jag pratat med vet (eller en assistent på kliniken) och de bad så hemskt mycket om ursäkt och de kommer stå för alla kostnader. jag hade oroat mig i onödan som vanligt ;). det är tråkigt för lokes del och det blir ett lite väl långt uppehåll i träningen, men det är det inte så mycket att göra åt. det var i alla fall ingen fara med att söva igen så tätt på. ¨på onsdag är det dags och sedan dröjer det ytterligare 7-10 dagar innan det provsvaret kommer. och då är det hela 5 veckor sedan knutan upptäcktes...
 
Senast ändrad:
Sv: jag tror jag smäller av!

Jisses... Rent spontant tyckte jag verkligen att de skulle stå för de kostnaderna. Skönt att de gör det då. Vi skickar lite extra kramar till Loke :(
 
Sv: jag tror jag smäller av!

Skönt att det löste sig så bra. Hoppas nu att allt går bra och att provsvaren visar att det inte var något farligt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 708
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 471
Senast: s957
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa Det hela började med att min ena tik började slicka på den andra tikens juvet något enormt, så jag började leta igenom henne efter...
2
Svar
25
· Visningar
3 539
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp