jag tycker att dessa saker är extremt fula

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Qyenn97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 213
  • Visningar Visningar 18 345
Sv: jag tycker att dessa saker är extremt fula

Hehe, det där bör nog tolkas fritt.. :P

btw, jag blev lite till mig, för du, slice, har den där jättejättefina bilden som även finns i min ena engelskabok... söt pojke *rodna*

hehe detta måste vara ett riktigt orginal ;)

jösses, fri tillgång på havre?
you drive me crraaazy (britney spears) :banana:

Fy vad jag stör mig på folk som lägger in fjanttrådar bara för att dom vill starta gräl, skaffa ett liv! :mad:

På något vis finner jag det lite underhållande, då kan ju jag i min tur sitta och småle eller till och med unna mig ett skratt...

Btw, har kisen som startade tråden en aning om vad en brösta används till? Vad har det med huruvida bra man är på att rida att göra, om sadeln har en förmåga att glida framåt? *confused*

Och nej, jag tar det inte heller på allvar... :P

svea skrev:
Snälla lilla vän, inte kan man tävla i en Jofa-hjälm. Det ska vara Boeri. :p
och den ska vá röd :)
Har ett tidningsurklipp någonstans där jag har en sån :angel:

Qyenn97 skrev:
Hej!
Jag tycker att dessa saker är extremt fula och fattar inte hur folk kan bära dem. Och verkligen inte tävla i dem. Jag har tävlat i hela mitt liv och stör mig på folk som har på sig tävlingskläder som:

Cremefärgade ridbyxor - De ska vara vita

GPA hjälm - det ska vara en klassisk Jofa!

Kavajer som är svarta osv - Det ska vara de gamla röda.

Stövlar av läder som OFTA har snörning och dragkedja - Det ska vara gummistövlar

Skippa alla "fina" märkeshandskar - och köp såna som passar alla med noppar(passar utmärkt till kavajen)

HÄSTENS UTRUSTNING:

Varför köpa en splitter ny sadel för mycket pengar istället för att köpa en begagnad i fint skick för ca 1000kr.

Varför köpa en Martingal eller brösta - lär er att rida

Varför köper ni märkesträns? köp ett träns för 100kr på börjes. mycket fina och bra kvalité.

Benskydd behövs inte - hästen får faktiskt lära sig att springa bredbent.

Magplatta? vad är det för nånting- fick nys om det igår.

ANDRA ONÖDIGA SAKER:

Klipp inte hästen

sko absolut inte hovarna

hästar ska gå på lösdrift

hästen ska alltid ha tillgång till havre

ge hästen inte HÖ eller ENSILAGE ge den torkat gräs som är lite blött

Med dom här orden vill jag säga att mina hästar mår uppormodentrligt bra och SKÄRP er med era dåliga hästvanor.

Ni som använder dessa grejer ses som snobbar

Asså lilla du...!
SKÄRP DIG!!
Ok, jag ska inte använda skydd så min häst slår upp sina ben och får stora skador för livet. Inte ska jag sko honom heller för då kan man ju sätta i broddar! Fy, det är bättre att hästen går omkull och skadar sig för livet. Nej så, jag ska absolut inte klippa min häst, Låt honom bara få gå där, helt genomsvett och må dåligt! Och nejdå, martingal ska man ju absolut inte ha! Det hjälper ju inte hästen ett dugg! Oh nej , man ska absolut inte klä upp sig när det är tävling!
Och jag ska absolut rida eliten + alla FEI klasserna i dressyr i gummistövlar så jag blir utesluten!

VET DU NÅGOT OM HÄSTAR ÖVERHUVUDTAGET???
När man läser sånna här inlägg så börjar man undra! Hur dum får man va?
Om du vill veta så är magplatta en läderplatta som hindrar hästen från att slå upp frambenen i bröstkorgen när de hoppar. Men det ses väl också som SNOBB grejj från din sida!! Rider du med en jofahjälm + gummistövlar? Har du en röd kavaj? Använder du inte skydd när du rider t.ex. på fältet? Nej men oh, vilken dum fråga det gör du ju såklart inte!!
SKÄRP DIG!!!!!
Jag säger bara, stackars din häst om han inte ens får ha skydd i hoppningen!!

ah, underbart! Jag är en riktig snobb :D
Jag är en snobb bara för att jag ser till att jag och min häst mår bra!
Snobbar 4-ever ;)

Men snälla, tror du verkligen hon är seriös ? :cool:

Äntligen nåt roligt!
Tack :bow: :bow: :bow:
Har inte skrattat så här på flera dar. Älskar den här typen av inlägg!
Mera mera :bump: :bump:
Fortsätt, jag vill höra mera!!!!!

Alltså jag fattar inte hur nån kan tro att detta skulle vara ett seriöst inlägg, det fattar väl varenda människa att hon bara skojar

jaa men guud! Det är ju bara ironi :devil:

Cremefärgade ridbyxor - De ska vara vita
Jag har cremèfärgade sen jag red jakt på irland när jag jobbade där som hästskötare.

GPA hjälm - det ska vara en klassisk Jofa!
Jofa, en sådan i plast och med öronbyglar? :p

Kavajer som är svarta osv - Det ska vara de gamla röda.
Jag har svart för den passar till alla andra färger.

Stövlar av läder som OFTA har snörning och dragkedja - Det ska vara gummistövlar
Gillar inte gummi, håller mig till lack & läder :angel:

Skippa alla "fina" märkeshandskar - och köp såna som passar alla med noppar(passar utmärkt till kavajen)
[COLOR=Red[I]Jag har svarta märkeshandskar MED noppar.. [/I]] :p

HÄSTENS UTRUSTNING:

Varför köpa en splitter ny sadel för mycket pengar istället för att köpa en begagnad i fint skick för ca 1000kr.
[COLOR=Red[I]Köpte en begagnad märkessadel för 6000:- Vill ha kvalitè som håller.[/I]]

Varför köpa en Martingal eller brösta - lär er att rida
Martingal är till för att hästen inte skall slå upp huvudet , skall jag slå hästen mellan öronen istället varje gång han slår upp med huvudet?
En brösta hindrar sadeln från att kasa bakåt. Skall klämma mer åt med knäna och hoppas på att det hjälper? :(

Varför köper ni märkesträns? köp ett träns för 100kr på börjes. mycket fina och bra kvalité.
Som sagt jag vill hellre ha kvalitè som håller = billigare i längden

Benskydd behövs inte - hästen får faktiskt lära sig att springa bredbent.
Visst och dyra veterinärräkningar pga benskador istället?

Magplatta? vad är det för nånting- fick nys om det igår.
Skyddar buken vid hoppning när hästen drar upp benen under sig, kan få broddskador och sen vägra att hoppa i fortsättningen.

ANDRA ONÖDIGA SAKER:

Klipp inte hästen
Skall den behöva stå i stallet 4 timmar för att torka efter ridning istället för att vara klippt och kunna släppas ut i hagen direkt?

sko absolut inte hovarna
Vad gör jag om hovarna blir så nedslitna så det inte går att rida längre, pga min häst ömmar?

hästar ska gå på lösdrift
Är 16 timmars daglig utevistelse tillräckligt?

hästen ska alltid ha tillgång till havre
Min häst blir hysterisk om han får havre, han får korn istället.

ge hästen inte HÖ eller ENSILAGE ge den torkat gräs som är lite blött
[U]Torkat gräs ÄR HÖ![/U]

Med dom här orden vill jag säga att mina hästar mår uppormodentrligt bra och SKÄRP er med era dåliga hästvanor.
upprormordentligt bra? kanske borde ändra din hästhållning? :eek:

Ni som använder dessa grejer ses som snobbar
Då är jag kanske en snobb.. Och kan leva med vetskapen, kan du?!!

Senast ändrad:

Rätt kul också att trådskaparen skrivit ett inlägg tidigare om att hon har en helklippt häst.. Det här är ett skämt eller endast för att provocera..

Capable Case skrev:
Rätt kul också att trådskaparen skrivit ett inlägg tidigare om att hon har en helklippt häst.. Det här är ett skämt eller endast för att provocera..

hahahahahahahahahaahhahahahahahaahhaahahhaha det roligaste skämtet på länge :D

Sadel 1000kr???!!! vad får man för det,En gammal kingston från börjes. Träns 100kr, håller en gång.Stackars häst med en sån utrustning.Ska man rida ordenltligt så måste man ha en RIKTIG utrustning. Det är A och O. :eek:

Liknande trådar

T
Utrustning Nu är det såhär att jag skulle vilja ha lite råd från en massa hästvana och duktiga människor om vad jag ska köpa för skor/stövlar...
Svar
6
· Visningar
1 304
Senast: emjo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈