jag tycker att dessa saker är extremt fula

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Qyenn97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 213
  • Visningar Visningar 18 345
Sv: jag tycker att dessa saker är extremt fula

oj oj!!! hoppas du skojar :crazy:
1. För det första cremefärgade ridbyxor lr inte? skojar du? alla har olika smak. ;)
2. Vilken hjälm, spelar roll? bara den är godkänd, passar bra och känns bekväm.
3. Läder eller gummistövlar. Läderstövlar ger mkt bättre stöd, är väl en smaksak och prisfåga.
4. Har man pengar kan man väl lika gärna få rida i en splitter ny sadel lika gärna som man kan rida i en bra begagnad utan att nån ska klaga :confused: bara den passar så spelar d väl ingen roll.
5. Vissa hästar måste ju ha benskydd, tex strykkappor pga deras benställning.
Varför riskera att hästen skadar en sena vid ex hoppning när det finns bra skydd????
6. bättre att klippa hästen om den rids mkt på vintern än att den blir svett å kall = förkyld :crazy:
8. De flesta hästar måste skos för att kunna ridas mkt och på hårdare underlag. Alla hästar har inte superkvalite på hovarna. tyvärr
9. INTE bra!!! behöver man säga mer???
10. funkar ju bra med hö eller hösilage.
ps. du måste ju bara driva med oss ds.
i så fall va det ganska kul :D
En sak som oxå hade vart kul är å få se en bild när du har de grejerna på dig :D

Senast ändrad av en moderator:

Har nu inte läst alla diskussioner efter första inlägger. Men mitt intryck va att du måste ha problem! Alltid tillgång till havre tex.? Eeh.. Nej. Havre passar inte alla hästar..

Klipp inte hästen

sko absolut inte hovarna

hästar ska gå på lösdrift

Men men.... :confused: Om de flesta är snobbar vad e jag då??? :D
Mina hästar går på lösdrift, är barfota o oklippta...(Huh! De har inte ens täcke.)

:rofl: :rofl:

hon DRIVER! Läs hennes andra inlägg får ni se vad människan är för nån..
Hon är faan scitzofren...

rätt roligt att läsa alla inlägg... :) Själv håller jag mig till kvalite då jag vet vad börjesträns går för.... :( sedan tävla i Jofas plasthjälm med öronbyglar och stövlar av gummi nä.... Hon kan inte mena allvar! :confused:

hehe , precis såå säger någon som inte själv har råd med sånna grejjor..
Men som försöker få folk att tycka att hennes billiga grejjer är bättre ..hehe , patetiskt :p
Och BTW , tror ni föressten att hon ens Haar en häst ?
Dont think so ;)

Man kan ju inte annat än skratta :rofl: :rofl: :rofl:

Det här var det klart dummaste jag läst på länge.

såhär skrev hon i en tidigare tråd om hur mycket hästen skulle gå ute

Min häst skulle inte kunna stå ute till 22, för det första så tror jag inte att fodraren vill sringa upp med mat till min häst, som står långt upp i skogen i en rejäl hage, och han står redan vid grinden vid 2-3 ungefär och vill in. Min häst behöver inte gå ute 24 h om dygnet för han tycket att det är skönt att få komma in och vila sig också och han har en så pass stimulerande hage. Sedan är han ju tävlingshäst och är klippt därefter och jag riskerar inte att ha honom ute dygnet runt på vintern så att han vrickar sig i den hårda leran som är så klumpig. Min häst mår bra av att gå ut vid ca 9 och gå in runt 4 på vintern, går ut 7-5 på hösten som nu. Han är stimulerad i boxen med, har grannar att tjabba med, mat att äta, en leksak att pilla med. Så bara hästen är van vid det från första början så skadar det inte hästen då den inte vet bättre. Isåfall skulle dagens må mkt dåligt om de visste hur de ska behandlas EGENTLIGEN.

Lösdrift??? :confused: :) :rofl: :banana: det här va för roligt asså!! den hun ä ju faan inte seriös :angel:

Det värsta är att alla tar det så seriöst, haha!

hästen ska alltid ha tillgång till havre

Ja...... Ja då får du lov och komma hit och rida honom också :smirk:
För jag går då inte nära honom om han får fri tillgång på havre :rofl:

Ok....... Lite gammal tråd kanske :o :o :o :o

Snälla människa..
Man får väl ha snobbsker om man vill själv.. det är väl en egens ensak..

Ja själv har ganska mkt DYRA saker..

har märkes saker i alt typ.. som i
sadel
träns
martinagal och brösta
shabrak
täcken
hjälmar
kavajer
ridbyxor
MASSA SAKER HAR JA

Å aldrig att ja skulle rida utan skydd om min häst slog i.. kanppast..
min ponny slår i ganska mkt.. å skulle inte komma på tal att inte rida med skydd

Izabel skrev:
Ja själv har ganska mkt DYRA saker..

har märkes saker i alt typ.. som i
sadel
träns
martinagal och brösta
shabrak
täcken
hjälmar
kavajer
ridbyxor
MASSA SAKER HAR JA

haha det där var ju ungefär samma nivå som trådskaparen :rofl:

Jag tror inte att du är aldvarlig när du skriver men jag kan svara på dina smått... öh... Annorlunda åsikter

Cremefärgade ridbyxor - De ska vara vita Vad spelar det för roll? Det är bara en FÄRG!

GPA hjälm - det ska vara en klassisk Jofa! Välja mellan en svamphjälm och en potta är inget alternativ. Tacka vet jag min Euro-Lite!

Kavajer som är svarta osv - Det ska vara de gamla röda. Men förstå att rött är fult, men om du tycker om det visst får du använda deet. Men kom ihåg att svarta är snyggast

Stövlar av läder som OFTA har snörning och dragkedja - Det ska vara gummistövlar Nej nej nej! Gummistövlar hör hemma i leran. Läderstövlar på hästryggen

Skippa alla "fina" märkeshandskar - och köp såna som passar alla med noppar(passar utmärkt till kavajen) Om man rider hemma hller jag med om att man kan ha tygvantar men dom kan bli lite varma och är inte alltid så snygga

HÄSTENS UTRUSTNING:

Varför köpa en splitter ny sadel för mycket pengar istället för att köpa en begagnad i fint skick för ca 1000kr. Men kanske inte vill ha en sliten sadel? Och vad ska man göra om man måste specialbeställa en för att hästen inte kan ha någon annan

Varför köpa en Martingal eller brösta - lär er att rida Brösta har ingenting med ridning att göra, den hindrar sadeln från att glida bak.

Varför köper ni märkesträns? köp ett träns för 100kr på börjes. mycket fina och bra kvalité. Man får väl köpa vad m,an vill. Om amn vill spendera alla sina pengar på en läderrem så får man väl göra det

Benskydd behövs inte - hästen får faktiskt lära sig att springa bredbent. Ja visst! Innan dess har den slagit sönder sig så att den aldrig kommer att kunna ridas mer

Magplatta? vad är det för nånting- fick nys om det igår. Ja, hemska tanke! *ironi* Den skadar ju hästen något förskräckligt

ANDRA ONÖDIGA SAKER:

Klipp inte hästen Det rä bättre att den får svettas, bli kall och sjuk

sko absolut inte hovarna Nej, skit i om hästen är ömfotad och fläker sönder hovarna. Det är ju bara att köpa en ny sen

hästar ska gå på lösdrift Ja, speciellt hästar med tunn hårrem på vintern och utan täcke

hästen ska alltid ha tillgång till havre Självklart! Massor energi ska det vara. Om hästen får fång är dte para ett + i kanten

ge hästen inte HÖ eller ENSILAGE ge den torkat gräs som är lite blött Spara allt gräs från sommaren och låt det möga. Då blir det super! (fö. ska man inte ge hästar ensilage överhuvudtaget. Men hösilage kan dom äta)

*kl*

Shit, tråden är ju jättegammal!!

Edit: Man får väl inte ens tävla hästen oskodd?

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Liknande trådar

T
Utrustning Nu är det såhär att jag skulle vilja ha lite råd från en massa hästvana och duktiga människor om vad jag ska köpa för skor/stövlar...
Svar
6
· Visningar
1 304
Senast: emjo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈