jag tycker att dessa saker är extremt fula

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Qyenn97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 213
  • Visningar Visningar 18 345
Sv: jag tycker att dessa saker är extremt fula

Du har verkligen ingen smak!:eek:
Ska vi se ut som vi kommer från stenåldern eller, modet förändras du vet!

svea skrev:
Snälla lilla vän, inte kan man tävla i en Jofa-hjälm. Det ska vara Boeri. Och vet du inte hur en sån ser ut så har du noll koll och borde bli av med ditt gröna kort :p

Jag minns boeri hjälmarna!!!!! Finns dom verkligen kvar idag?

då får du nog tala om för hela ridvärlden att dom är snobbar.
jofa hjälm ? gummistövlar ?
AVUNDSJUK ? jo tack jag visste det.

Izabel skrev:
Snälla människa..
Man får väl ha snobbsker om man vill själv.. det är väl en egens ensak..

Ja själv har ganska mkt DYRA saker..

har märkes saker i alt typ.. som i
sadel
träns
martinagal och brösta
shabrak
täcken
hjälmar
kavajer
ridbyxor
MASSA SAKER HAR JA

Å aldrig att ja skulle rida utan skydd om min häst slog i.. kanppast..
min ponny slår i ganska mkt.. å skulle inte komma på tal att inte rida med skydd

men du är ju bara patetiskt, du behöbver ju inte sitta här och hålla på, vi bryr oss inte om dina SUPER DYRA MÄRKESDAKER bara för vi reagerar på trådskirvaren. du har ju samma nivå som henne.

Jag tycker du tar i lite, men ändå ett rätt befriande inlägg! Härligt! Jag blir lite trött när jag ser nordsvenskar med täcke. Och folk som skor sina hästar av gammal vana. Min ardenner har haft skor ett tag, för jag ville kolla om han kände mindre av sin hovbroskförbening. I övrigt har han kanonhovar, björnpäls (har gått på lösdrift några vintrar) och har bara täcke när han är svettig och ska gå ut i minusgrader.

Det där med hjälm är också ganska intressant! Inte behöver man en dyr fin hjälm när man skogsrider eller går på ridskola! Det är ju bara för syns skull! Man ska byta hjälmen när man tjongar i backen, och det blir ganska dyrt med en ny hjälm vår och höst. En jofa får man för 200-300 kr. Jofa passar mej med bred skalle. Imperial och andra passar bättre om man är lite "toppig".

Stå på dej! Men röd eller svart är väl ändå en smaksak....

Hanna-Viola och Fix

Och vilken planet kommer du ifrân dâ??:rofl: :rofl:

Qyenn97 skrev:
Hej!
Jag tycker att dessa saker är extremt fula och fattar inte hur folk kan bära dem. Och verkligen inte tävla i dem. Jag har tävlat i hela mitt liv och stör mig på folk som har på sig tävlingskläder som:

Cremefärgade ridbyxor - De ska vara vita

GPA hjälm - det ska vara en klassisk Jofa!

Kavajer som är svarta osv - Det ska vara de gamla röda.

Stövlar av läder som OFTA har snörning och dragkedja - Det ska vara gummistövlar

Skippa alla "fina" märkeshandskar - och köp såna som passar alla med noppar(passar utmärkt till kavajen)

HÄSTENS UTRUSTNING:

Varför köpa en splitter ny sadel för mycket pengar istället för att köpa en begagnad i fint skick för ca 1000kr.

Varför köpa en Martingal eller brösta - lär er att rida

Varför köper ni märkesträns? köp ett träns för 100kr på börjes. mycket fina och bra kvalité.

Benskydd behövs inte - hästen får faktiskt lära sig att springa bredbent.

Magplatta? vad är det för nånting- fick nys om det igår.

ANDRA ONÖDIGA SAKER:

Klipp inte hästen

sko absolut inte hovarna

hästar ska gå på lösdrift

hästen ska alltid ha tillgång till havre

ge hästen inte HÖ eller ENSILAGE ge den torkat gräs som är lite blött

Med dom här orden vill jag säga att mina hästar mår uppormodentrligt bra och SKÄRP er med era dåliga hästvanor.

Ni som använder dessa grejer ses som snobbar

Oj? Då vart jag snobb nu då! Marika Marika, jag har blivit SNOBB! :D

Börjes kvalite kan väl diskuteras. Det tar evigheter innan man får grejerna, dyr frakt och nej deras grejer är inte spec snygga

köpte ett pullarträns från börjes, så himla snyggt. brunt tunt & smidigt läder, man fick ett stort ludd till pullarn med det. har haft det i ett halv år nu, bland de bästa träns jag haft fortfarnde ur snyggt ! jag betalde 274 kr för det. fick hem sakerna på 3 dagar börjes ligger i skåne jag bor utanför göteborg. hel nöjd. så lång tid med frakten stämmer inte + att frakten är inte dyrare där en någon annanstans.

Hihi. Den här tråden minns jag :p

Alltså jag håller med helt!!

Det är förjävligt med fina grejer. Ser bara snobbigt ut.

Detta är jag och två polare, vi brukar inte vara SÅ fina men detta kortet är tagit i Falsterbo precis innan vi ska in med unghästarna i finalen, så det förklarar varför vi ser lite extra snobbiga ut. Jag brukar inte matcha t-shirt och grimma annars, det är lite töntigt. Jag HATAR folk som matchar. :mad:

ride.jpg

Zlatan skrev:
Alltså jag håller med helt!!

Det är förjävligt med fina grejer. Ser bara snobbigt ut.

Detta är jag och två polare, vi brukar inte vara SÅ fina men detta kortet är tagit i Falsterbo precis innan vi ska in med unghästarna i finalen, så det förklarar varför vi ser lite extra snobbiga ut. Jag brukar inte matcha t-shirt och grimma annars, det är lite töntigt. Jag HATAR folk som matchar. :mad:

ride.jpg

klockren :p

HAHA denna kommer till och med JAG ihåg, JOSEFINE:mad:

OJ OJ OJ OJ OJ!!!

ta inte illa upp, men bor du och din häst långt ute i trollskogen eller, där inte de sakerna ha kommit?

har du varit inne en sväng i stan och sett hur de ska se ut?!

:confused:
en sak till....en bröska har inte något med om man kan rida eller inte...

hmm!!!

Senast ändrad:

Jösses!! Hahahahaaaaaaaa!:rofl: :rofl: Helt sanslöst roligt!!
4618876.gif

Härligt med såna här trådar, livar upp min annars ganska trista lördag. Det tackar vi för! Hehe.:D :bump:

Hm, ett litet klartecken:p Det var min kompis som gjorde denna, då hon fick se mig en dag sitta här, så hon tycket väl att det var skoj att skämta lite, sen så gav jag ju henne tyvärr mitt lösenord:mad: :angel:

omg, det som är mest roande är ju alla som tar det här SERIÖST ^^ :bow:

Haha, ne jag kan väl erkänna att det var ganska skoj att läsa allas reaktioner, en del tog det ju seriöst:p

Qyenn97 skrev:
Haha, ne jag kan väl erkänna att det var ganska skoj att läsa allas reaktioner, en del tog det ju seriöst:p

Ja vadå då! Det var ju äntligen en som tycker som jag. ;) :D

Liknande trådar

T
Utrustning Nu är det såhär att jag skulle vilja ha lite råd från en massa hästvana och duktiga människor om vad jag ska köpa för skor/stövlar...
Svar
6
· Visningar
1 304
Senast: emjo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈