”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Haha, jasåklart! Det måste vart så det gick till! :angel:

Såg nu min fel skrivning :rofl:
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Nu har jag läst lite mer, och enligt travnet låg yxan tydligen i vagnen...

Hittade dessutom detta i Värmlands Folkblad:
Den skadade björnen har myndigheterna enligt honom "fraktat till Lund i plastpåse" för att ingen ska kunna se att den varit inplanterad.
- Som varg och all annan skit.

Han är tydligen VÄLDIGT välinformerad, både Lund och plastpåsen tyder nästan på att han var med när myndigheterna tog hand om björnen... Och hur han vet att just den björnen är inplanterad är också lite förbryllande.

Men det RIKTIGT märkliga i den här historien är väl att kuskarna till de andra två hästarna inte har något alls att berätta? Är historien sann borde de "talat ut" i div media om sin hemska upplevelse? Om det var en planerad bluff borde de också stöttat historien med liknade vittnesmål. Så jag antar att de är indragna i något som de inte vill ha någon del i???

Jag börjar misstänka försäkringsbedrägeri och försök att få pengar av staten i kombination med att samtidigt se till att försöka skrämma allmänheten och försöka vända opinionen till rovdjurshatarnas fördel! Jag blir så förbannad på den här karln! Tänk om det rent av är så att han hade en yxa istället för en kniv med sig för att göra mer troliga klösmärken och skada hästens ben istället?! Han verkar ju inte ha så mycket empati för rovdjuren och har kanske inte så mycket för hästarna heller men desto större till pengar från stat och försäkringsbolag? Det är väl det som antyds om man läser lite "mellan raderna" vad experterna säger om angreppet. Hästarna hade attackerat björnen dessutom. Det skulle de aldrig göra, de skulle försöka fly för livet och sparka förvisso om björnen kom åt dem. Kan ju vara så att de två hästarna bak kommit i bråk med varandra och skadat varann och sedan ser ägaren sin chans att slå två flugor i en smäll: Få ut rejält med skadestånd för hästarna och propagera för rovdjurshat!

Men nu spekulerar jag bara. Undrar varför man säger han har trovärdighetsproblem? Är det en i trakten känd skojare?

Förresten vet jag att det förekommer att det läggs ut åtel till björn och sätts ut björnsaxar, olagligt. Björnarna som fångas eldas sedan upp! För jäkligt! Människan är det värsta och grymmaste av Jordens rovdjur!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

så björnen fångade hästana och säljer de nu alltså på blocket?? :rofl: haha

Javisst, nu förstår jag! :idea: Björnen är kuskens alterego och det är han som attackerat hästarna och skrämt dem! :angel: Han är sannerligen ett otäckt och oberäkneligt rovdjur! :D :rofl:
 
Sv: ”Jag tycker staten ska hålla reda på sina vilddjur”

Tycker det är så påhittat det bara går. :angel:
Karl har med sig två hästar efter vagnen, samtidigt som han kör en till. Är inte det väldigt riskabelt att köra så, ensam dessutom? :smirk:

Jag är inte så påläst om detta, har läst igenom tråden bara och känner mig grymt irriterad.

Det räcker att det kommer en motorcykel i lite för hög fart när man är ute och rider :D och kör upp brevid och dundrar förbi för att hästen ska bli nervös/rädd (åtminstonde de flesta iallafall). Vissa vill även fly från "faran".
Så varför, varför och varför igen skulle en häst attackera björnen? Hästar flyr när de känner fara. Och den kan väl knappast velat skydda sin ägare?


Och vad skulle staten göra åt att det finns björnar i landet? Ska man utrota de för att en man hittat på (tror jag i af) att han blivit anfallen?
Ja.. Nu ska jag sluta, men hästmänniska som jag är, tycker jag fanmej bara det här är skitsnack. ;) Have a nice day people
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Hästar måste inte ha tillgång till hage. Det står klart sedan Djurskyddsmyndigheten beslutat om nya djurskyddsregler...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 580
Senast: Tacitus
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) När hästen kom in till djursjukhuset i Uppsala var den i stort sett bara skinn och ben. Enligt klinikchefen borde stoet...
2
Svar
30
· Visningar
5 415
Senast: andrisi
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Hästarna var så vanvårdade att de måste avlivas. Nu riskerar riksdagsmannen fängelse. – Det var det värsta jag sett...
2
Svar
38
· Visningar
4 951
Senast: Vavsla
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Mannen var svårt berusad och kissade på en väg. Men han var inte beredd att ge sig. När polisen kom valde mannen och...
Svar
1
· Visningar
1 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp