Jag vet att forumen inte är till för annonsering, men försöker ändå.

Zewz

Trådstartare
Efterlyser min hunds bror, som varit försvunnen i två veckor nu.
Chansen att han överlevt ute är ju ganska obefintlig, men kanske har någon tagit hand om honom/stulit honom..?

På förstasidan här finns en länk till en sida med info och bild på Haily.

Känns verkligen jättetråkigt att han är försvunnen... :(
 
hmm..jag bor i jönköping men kan inte se bilden, o därmed inte hålla utkik :(
 
Jaghade en hund som försvann för drygt ett år sen....har fortfarande inte hittat eller hört nåt :cry:
..men jag har en kompis vars hund försvann i dec ett år, han var borta dec-jan-feb....i feb gick han tydligen fram till några skogsarbetare som fikade...sen kom han varje dag och dom förstod att det var nåt underligt med hunden....det visade sig att det var min kompis hund som levt i skogen ensam i 3 månader....och det var en PAPILLON!!!! Så visst finns det chanser att dom överlever.......jag har hört många konstiga historier om hundar som kommit tillrätta på de mest otroliga sätt.......men även såna som aldrig hittats.. :(
 
kan heller inte se bilden. hoppas värkligen ni hittar honom. var hemskt, både för er och stackars hunden.
 
En miss av mej, nu ska bilden funka.

Hunden försvann när familjen som hade honom och pappan till kullen, var ute i skogen. Båd hundarna drog iväg av nån anledning. Pappa hittade de senare överkörd, och den andra är ju som sagt fortfarande borta.



Hunden är alltså inte från jönköping, utan utanför örebro.
 
Håller tråden uppe - hunden är fortfarande försvunnen.

Man tycker ju att dom borde stött på rester av honom om han blivit offer för något rovdjur?
Förmodligen har någon plockat med honom, men vad är det för sorts människor som gör sånt? :( :confused:
 
Har du hört med "hundhem" och då inte bara inom närmaste omkretsen utan inom ett par mils radie. Om det är så att någon hittat honom och inte vetat vems hunden var är chansen stor att de kört honom till polisen som sedan placerat honom på ett "hundhem". Och han kan ju ha sprungit långt innan någon hittade honom.
 
Men han är öronmärkt så då borde de nog kollat upp det.
Kan mycket väl hända att ägarna kollat där, dom är rätt desperata nu o kollar nog allt som finns att kolla.
 
bra idé! var det inte nån som läste hundsport för... ehmm... ett år sen? :smirk:
där stod det om en hund som vart borta i tre veckor, o kom tillbaka.. !! mager o dann, men ändå! han överlevde. förlopra inte hoppet! är hunden smart? då klarar den sig säkert=) dom vet att dom kan skrapa i marken för att få vatten, o min hund vet vad den ska göra om den kommer bort i skogen. hon har fått lära sig att äta bär :idea:
 
Haha, jo, om han är ens lite lik min Hobbe borde han klara sej, men oxå längta hem nåt fruktansvärt till värmen!
Och de här hundarna har ju inte mycket underhudsfett o ta av, slanka som dom är. O päls har dom knappt ingen heller :(

Ska nog dock skriva ut några lappar o sätta upp imorrn. Djursjukhuset o på stan... Inte så stor chans kanske, men man vet aldrig...
 
trist...
Och pappan som var så fin...

En underbar hund du har!
Och underbara kort.
Är du fotograf, eller bara fantastiskt duktig?
Och ... Vad har du för kamera?

Kanske blir det pinscher nästa gång?!!
hoppas att det löser sig.

Mvh
 
Jaa, Flipper var en underbar hund. Om man nu kan kalla det tröst, så var han iaf tolv år gammal. Och enligt ägarna så borde han dött omedelbart.

Hunden min är helt underbar ja... Man blir om möjligt ännu mer fäst vid honom nu när man vet hur lätt det hela kan sluta.
Jag går fortfarande på gymnasiet, och läser foto. Tackar så hemskt för komplimangerna :bow: Digitala kameror, Olympus c-220 - Billig, riktigt billig, jag tappade bort min andra kamera, så det fick bli en billig :o men det blir faktiskt en del bra bilder med den. Är dock på gång att köpa en ny digital kompaktkamera. Använder även ibland en Olympus camedia e10 - Dyr och tung :smirk: (optiken sitter fast på den, så råkar man ha sönder den får man byta hela skiten, lite trist)
Har ingen scanner hemma så bilderna från systemkameran kommer aldrig upp på sidan.

Pinscher tycker jag absolut alla ska lära känna. Underbara hundar!
 
Jag läste för ett par år sedan om en Kinesisk nakenhund(!) som var borta i skogen i nästan fem veckor (några nätter var det minusgrader)och överlevde! Han hade gjort sig ett bo under en gran med långt nedhängande grenar och låg där och kurade. De som upptäckte honom trodde att det var en skabbräv som stod och morrade åt dem och det tog ett tag innan de förstod att det var en hund. Inte ville han komma fram till dem heller. Summan av kardemumman: Det finns historier som slutar lyckligt!

Hoppas ni hittar hunden!
 
Jo, risken är ju stor att de blir så förvildade att man måste fånga dem med list...
Nu kan vi nästan bara hoppas och hålla ögonen öppna.
Pinscher är ju trots allt en ganska ovanlig ras än så länge och han borde synas rätt väl om någon nu tagit med honom...
 
Hej, jag såg din lapp på djurkliniken Annalysen i Örebro.
Jag har tyvärr inte sett hunden, men jag undrar om den är upphittad. Tråkig historia om pappan till honom. Det är nog troligt att den som körde på den stora inte vill ge sig till känna och kanske har tagit hand om unghunden. Hmmm....den borde då komma tillrätta förr eller senare med tanke på ID numret.
Har en bekant i släkten som har en pinscher som hon tagit hand om nyligen som det hychas lite om, jag trodde först att det var han men detta rör sig om en dvärgpinscher och han har ingen öronmärkning. ev. är han chippad men hon vill inte att det ska kollas av vet eftersom han är "omhändertagen" som hon säger. (Uch...dåligt mot hunden) Han är dessutom dubbelsidigt krypto, kanske ville uppfödaren röja honom ur vägen?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 431
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 501
Senast: karl_h
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 825
Senast: Nota
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 022
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp