Jag vill inte bli blöt om fötterna

Nu har jag slut på ideer. Har letat överallt efter gummistövlar.
Problemet är att jag har storlek 38 men är tydligen för tjock ovanpå foten samt upp mot vristen. Även om jag går upp i storlekar.
Jag har letat på massa skoaffärer som
Ecco, Jensen, Din Sko etc. Samt Hööks, Granngården etc. På ica stormarknader etc. Jag har också för tjocka vader tydligen så det måste vara såna som slutar vid vristen.

Hur gör ni andra tjockisar? Det börjar bli lerigt hos mig och jag måste kunna prominera.
Har alltid svårt med skor kan aldrig ha stövlar tex. Men detta var extremt.
Vad gör man?

Och jag hoppas Stövel-Niklas håller sig undan.
Passar inte ett par vanliga Tretorn? De är rejält breda i skaften och ganska höga (jag har själv ganska höga fötter). De brukar vara stora på mig.
 
Jag har dunlop gummistövlar med stålhätta, iofs är de 2 storlekar för stora men har gott om plats för tjocka strumpor ^_^, har de bara i stallet dock.

Sen har jag vinter jogging skor, de är helt vattentäta på sidorna och en del av tungan. Gick en halv mil för ngn dag sedan i väldigt lerig och blöt terräng utan att bli minsta blöt om fötterna trots att mer än nådde upp över fotryggen :).
 
Jag har aldrig kunnat ha vettiga gummistövlar pga tjocka vader, breda fötter och konstiga vrister - men när jag hittade mina muckboots var allt sånt inte längre ett problem. Jag ÄLSKAR mina muckboots (har arctic weekend). Är aldrig blöt om fötterna längre! Plus att dom väger typ ingenting, är sköna att gå i och ja, allmänt underbara! :love:
 
Salomonkängorna är från intersport eller team sportia. Muckbootsen är köpta över nätet med fri frakt och retur, på Footway. Jag fick byta storlek en gång för att få rätt passform, ligger mellan två storlekar oftast.
Jag brukar gå upp en storlek i Muckboot, tycker de är lite små i storlekarna.
Mitt uteliv indelar för övrigt jag i före och efter mina första stövlar. :heart
12 år sedan och de är lika fina.
Sedan har de kompletterats med andra modeller.
 
Jag brukar gå upp en storlek i Muckboot, tycker de är lite små i storlekarna.
Mitt uteliv indelar för övrigt jag i före och efter mina första stövlar. :heart
12 år sedan och de är lika fina.
Sedan har de kompletterats med andra modeller.
Jag har aldrig kunnat ha vettiga gummistövlar pga tjocka vader, breda fötter och konstiga vrister - men när jag hittade mina muckboots var allt sånt inte längre ett problem. Jag ÄLSKAR mina muckboots (har arctic weekend). Är aldrig blöt om fötterna längre! Plus att dom väger typ ingenting, är sköna att gå i och ja, allmänt underbara! :love:

Tänk så olika man är! Jag köpte muckboots för några år sedan och tycker att de är avskyvärda. Varma absolut och fötterna håller sig torra men fy så klumpiga de är :crazy: Jag får benhinneinflammation direkt om jag försöker gå i dem.

TW som helst går i lätta löparskor året om :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor strikes again. Det är knappt så jag vågar åka och jobba längre, man vet aldrig vad för förödelse man hittar när man kommer hem...
Svar
13
· Visningar
1 224
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Så ut och sök åt mig efter ett par tabaccofärgade stövlar (eventuellt chaps+sko) måste finnas i strl 37-38 med smala skaft Letar oxå...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: attsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp