Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

När kroppen är sådär trött behöver den vila, oavsett hur många måsten hjärnan tycker sig ha. Jag vet inte riktigt vad jag kan skriva för att hjälpa till men för mig har det hjälpt att inse att även "vanliga" personer har sådana dagar där inget blir gjort och man inte lever upp till kraven man upplever omvärlden har på en. Det är mänskligt, även om det är jättejobbigt och frustrerande.

Om du zoomar ut och låtsas att det är din bästa kompis som har en sån dag du haft, hur hade du pratat med kompisen då?
 
När kroppen är sådär trött behöver den vila, oavsett hur många måsten hjärnan tycker sig ha. Jag vet inte riktigt vad jag kan skriva för att hjälpa till men för mig har det hjälpt att inse att även "vanliga" personer har sådana dagar där inget blir gjort och man inte lever upp till kraven man upplever omvärlden har på en. Det är mänskligt, även om det är jättejobbigt och frustrerande.

Om du zoomar ut och låtsas att det är din bästa kompis som har en sån dag du haft, hur hade du pratat med kompisen då?
Fast nästan alla mina dagar är såhär och jag orkar inte. Hade jag bara kunnat vila och sova så hade det kanske varit lite okej men det kan jag inte så ligger mest och stirrar för jag kan inte ens koncentrera mig på en film. Brukar lyssna på youtube men tar inte längre in vad de säger.

Jag vet inte. Jag är inte kapabel att tänka sådant 😞
 
Jag är så fullkomligt slut 😭 måste till veterinären så Poppy kan få sina sprutor men jag är så trött att jag knappt vet var jag ska ta vägen 😭
 
Jag ska fika med mamma om mindre än en halvtimme men jag har inte ens börjat göra mig i ordning. Jag lyckades både ta mig iväg till veterinären och sköterskan igår men det var inte den sköterskan jag fått reda på tidigare att det skulle vara så allt blev helt fel. Han hade dessutom en praktikant(?) med sig så det blev ännu värre. Jag tog mig inte iväg till praktiken. Har inte varit där på säkert två månader trots att jag vill, först för att djuren varit tvungna att åka in till veterinären så det krockade flera gånger och sedan för att jag var sjuk i över två veckor men nu borde jag gå dit men jag kan inte. Hade jag haft bil eller skjuts hade det gått men jag har inte ork att gå/cykla hela vägen dit och sedan hem igen. I morse var jag nere i min lokal i källaren för jag skulle leta fram en säck pellets till en som ska hämta. Tänkte att då kunde jag fixa lite när jag ändå var där. La lite fläckiga kläder i blöt och flyttade på två lådor och sedan var jag så trött att jag knappt tog mig uppför trappen och har legat sedan dess
 
De flesta provsvaren är redan klara tror jag. Det var något som kunde ta några dagar extra. Ferritinvärdet låg på 697 och normalt är 9-102 :crazy::crazy: Njurvärdena fortsätter också att visa mer och mer fel
Så bra att ni är igång och utreder hur din kropp mår och fungerar! Jag tolkar det som att du är under pågående utredning för dina fysiska symptom?

När kroppen inte mår bra är det supertungt för psyket som ju får jobba i motvind. När ni börjar hitta och behandla det din kropp jobbar med hoppas jag att du blir piggare och orkar mer igen ❤️
 
Så bra att ni är igång och utreder hur din kropp mår och fungerar! Jag tolkar det som att du är under pågående utredning för dina fysiska symptom?

När kroppen inte mår bra är det supertungt för psyket som ju får jobba i motvind. När ni börjar hitta och behandla det din kropp jobbar med hoppas jag att du blir piggare och orkar mer igen ❤️
Jag vet inte riktigt. Har tagit prover men inte fått någon tid till läkare ännu. Det stod att det kunde ta tre månader innan man fick en tid men tre månader känns som tre år just nu 😞

Psyket jobbar redan i motvind även utan extrem trötthet så just nu är det ännu tyngre och jobbigare än det brukar. Jag håller på att bli galen på att bara vänta och vänta.
Tack!
 
Har inte läst alla inlägg eller trådar, så detta kanske redan har avhandlats, men högt ferritin och extrem trötthet är båda symtom på hemokromatos. Är du utredd för det?
 
Har inte läst alla inlägg eller trådar, så detta kanske redan har avhandlats, men högt ferritin och extrem trötthet är båda symtom på hemokromatos. Är du utredd för det?
Det ligger i startgroparna men jag har inte fått någon tid ännu så det kan ju dröja många månader innan något händer 😞 Pappa hade troligen det så sannolikheten att jag också har det är ju stor. Jag vet bara inte hur jag ska klara mig till eventuellt utredning börjar på allvar och sedan lär det väl ta lika lång tid innan jag får behandling 😞
 
Det ligger i startgroparna men jag har inte fått någon tid ännu så det kan ju dröja många månader innan något händer 😞 Pappa hade troligen det så sannolikheten att jag också har det är ju stor. Jag vet bara inte hur jag ska klara mig till eventuellt utredning börjar på allvar och sedan lär det väl ta lika lång tid innan jag får behandling 😞
Det är inte möjligt att få hjälp snabbare på något sätt? Privat VC eller en annan VC? Lider med dig :heart
 
Det är inte möjligt att få hjälp snabbare på något sätt? Privat VC eller en annan VC? Lider med dig :heart
Jag vet inte. Det måste väl fortfarande utredas på sjukhuset? Remiss är skickad men jag måste ju få en tid också. Det stod att väntetiden är ca tre månader, men när min morbror var sjuk så gällde de där tre månaderna bara att man fick någon form av kontakt och sedan kunde de lugnt vänta tre månader till innan han fick tid, som sedan kunde ombokas till en tid ännu senare osv. När han väl fick träffa läkare och började utredas var hans cancer så långt gången att han bara hade några månader kvar 😭

Tack 💖
 
Kollade remissen nu och det står att om man får värre problem så kan man ta kontakt med läkaren som fixade remissen. Kanske ska försöka prova det? För jag är så fruktansvärt trött att jag orkar nästan bara ligga i sängen 😞 Var på gekås med en vän i lördags (det var inte smart) och jag är fortfarande helt däckad efter det. Det är utställning för marsvinen på lördag men det finns ingen möjlighet att jag orkar ta mig dit 😞
 
Kollade remissen nu och det står att om man får värre problem så kan man ta kontakt med läkaren som fixade remissen. Kanske ska försöka prova det? För jag är så fruktansvärt trött att jag orkar nästan bara ligga i sängen 😞 Var på gekås med en vän i lördags (det var inte smart) och jag är fortfarande helt däckad efter det. Det är utställning för marsvinen på lördag men det finns ingen möjlighet att jag orkar ta mig dit 😞
ja, ring dit omedelbart nu.
 
Jag vet inte. Det måste väl fortfarande utredas på sjukhuset? Remiss är skickad men jag måste ju få en tid också. Det stod att väntetiden är ca tre månader, men när min morbror var sjuk så gällde de där tre månaderna bara att man fick någon form av kontakt och sedan kunde de lugnt vänta tre månader till innan han fick tid, som sedan kunde ombokas till en tid ännu senare osv. När han väl fick träffa läkare och började utredas var hans cancer så långt gången att han bara hade några månader kvar 😭

Tack 💖
Om du har möjlighet att ta en tid med kort varsel/avbokning skulle jag ringa in och meddela det.
Jag har flera gånger fått komma in betydligt snabbare än beräknat när jag stått på avbokningslista.
 
Kollade remissen nu och det står att om man får värre problem så kan man ta kontakt med läkaren som fixade remissen. Kanske ska försöka prova det? För jag är så fruktansvärt trött att jag orkar nästan bara ligga i sängen 😞 Var på gekås med en vän i lördags (det var inte smart) och jag är fortfarande helt däckad efter det. Det är utställning för marsvinen på lördag men det finns ingen möjlighet att jag orkar ta mig dit 😞
Hur kommer det sig att de trots allt tog värdena på allvar och skickade iväg en remiss? För du beskrev väl att de var ganska anti för ett tag sedan väl? :)
 
ja, ring dit omedelbart nu.
Ska göra det när jag kan kolla vad läkaren hette
Om du har möjlighet att ta en tid med kort varsel/avbokning skulle jag ringa in och meddela det.
Jag har flera gånger fått komma in betydligt snabbare än beräknat när jag stått på avbokningslista.
Ja, det skulle jag nog kunna göra så länge jag har 1-2 dagar på mig så jag kan fixa för hundarna och måste åka en bra bit tåg. Ska kolla hur man gör det när jag ringer om att skynda på med läkaren
Hur kommer det sig att de trots allt tog värdena på allvar och skickade iväg en remiss? För du beskrev väl att de var ganska anti för ett tag sedan väl? :)
Jag vet inte. Han verkade väldigt ointresserad när jag var där trots att jag sa att pappa också hade problem och det kändes som att jag fick tjata till mig prover. Sedan fick jag ett brev om remiss till hematolog ett par veckor senare men när jag väl fick hem alla prover jag skulle ta så fick jag från gastroenterologi så kanske hade han väldigt dålig koll på hemokromatos.
Psykiatrin är lika kass som innan. Sköterskan sa att när jag hade haft stabila värden litium i två veckor så skulle jag få en ny tid för eventuell höjning och nu har jag haft stabila värden i 4 veckor plus 1,5 vecka utöver det och fortfarande ingen tid eller information :meh:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 710
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 084
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 189
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 586
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp