Jag vill lära mig köra!

D

Diremone

Jag har alltid velat lära mig att köra. Men hur jag än kikar runt är det svårt att hitta någonstans där man kan lära sig det! I alla fall då man som jag inte har tillgång till egen häst eller utrustning. Finns det inte nybörjarkurser där man har möjlighet att låna häst och utrustning?
Någon här som har något bra tips?
 
Sv: Jag vill lära mig köra!

Som flera gånger förut blir mitt svar:
Om du antingen vid din avatar, eller i inlägget, talar om var du bor nånstans är det lättare för den som har lokalkännedom att svara!
Finns du i Västernorrland är det ju inte så intressant var körkurserna i Västra Götaland äger rum ;)

Lotta
 
Sv: Jag vill lära mig köra!

Travbanorna brukar ha körskolor både för vuxna och barn! Och de har såklart både hästar och utrustning ;D
 
Sv: Jag vill lära mig köra!

#2 Sant =) Bor i Västergötland, Falköpingstrakten närmare bestämt. Men kunde ju vara kul att åka iväg nån annanstans på kurs nån vecka eller helg också =€

#3 Det kanske dom har, får kolla på det.. Axvalla är väll närmsta här...
 
Sv: Jag vill lära mig köra!

Leta rätt på travstall och fråga om de kan lära dig grunderna mot att du hjälper till lite i stallet. Win-winsituation. Hittar du inga travstall på egen hand kanske du kan annonsera? Sätt upp lappar på travbanorna och prata med tränarna där. Har de inte möjlighet att hjälpa dig själva så känner de säkert någon som känner någon... Du fattar. Det är nog enklaste inkörsporten skulle jag tro.

Mvh JV
 
Sv: Jag vill lära mig köra!

Jag rekomenderar varmt travskolorna som finns på travbanorna runt om i landet. Ponnyer har dem såklart men de flesta skulle jag tro har även storhästar och erbjuder vuxenkurser som brukar vara väldigt trevliga och matnyttiga!
 
Sv: Jag vill lära mig köra!

Vartofta är en klubb som har ganska många kuskar. Axevalla har travskola som är mycket populär. Lär du dej grunderna i körning kan du höra av dej så kan du köra hos mej bor mindre än 2 mil från Falköping =) jag tar gärna emot hjälp med motionering av hästarna.
 
Sv: Jag vill lära mig köra!

Har nu slängt iväg ett mail till närmaste travbana och frågat vilka dagar och tider de har sin travskola. Hoppas på att det är dagar som passar mig.. Dumt när man jobbar skift och jag ca. en timmes körtid dit..
 
Sv: Jag vill lära mig köra!

"Sommarskola" på semestern? Om du vill åka iväg kanske Åby har något, jag har kollat in dem och det verkar bra ;D
 
Sv: Jag vill lära mig köra!

Eftersom tråden är på Körning och inte Trav så undrar jag vilken sorts körning du vill lära dig? Eller spelar det ingen roll?
 
Sv: Jag vill lära mig köra!

Eftersom tråden är på Körning och inte Trav så undrar jag vilken sorts körning du vill lära dig? Eller spelar det ingen roll?

Jag är inte så noga, är egentligen intresserad av att testa på olika saker och känner väll att jag måste börja någonstans.
Tycker brukskörning och tömkörning över lag verkar spännande och även "terrängkörning" (har det nått namn?). Sen vill jag väll gärna lära mig om säkerhet och utrustning och hur man använder den på rätt sätt då jag framöver hoppas på att kunna skaffa en ponny till 5-åringen här hemma att rida på och då vill jag kunna köra den och känna att jag har godtagbar koll på vad jag gör =)
 
Sv: Jag vill lära mig köra!

Här kör jag mest arbetskörning, men jag bor utanför Töreboda.

I Falköpingsområdet så finns det ett antal bra hästkörare, leta på forumet på Nordsvenskdalarna så ska du få se!

Ptr
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 119
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 225
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Jag har länge(!) velat lära mig några olika språk. I dagsläget kan jag bara svenska och engelska ordentligt. Nu finns det ju till synes...
Svar
5
· Visningar
512
Senast: Derivata
·
Hemmet Det börjar vara dags för mig att investera en ny säng. Jag har ont i kroppen på grund av några avflygningar i yngre dagar som nu börjar...
Svar
1
· Visningar
318
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp