Bukefalos 28 år!

Jag vill ställa ut min katt!

F

Fjunet

Men hur gör jag? Är en kastrerad "bonnkatt" så han hamnar i kategorin huskatt. Vad finns det för regler för att ställa ut en katt i den kategorin?
 
Sv: Jag vill ställa ut min katt!

Har inget intyg på att han är kastrerad och ID-märkt är han inte (ivarjefall inte öronen) :(
 
Sv: Jag vill ställa ut min katt!

Kan du inte få kastreringsintyg från vet då? Och chippa katten när du ändå är där (Id-märkning är ju alltid vettigt att ha).

Sedan ska han ju vara vaccinerad enligt gällande regler (revaccination varannat år), ha klippta klor, bra kondition och bra temperament. Huskatter bedöms ju mest efter skick, preparering och temperament. Utseendemässigt är det domarens egna tycke och smak som får avgöra.
 
Sv: Jag vill ställa ut min katt!

Är han chippad? Det duger lika bra. Annars får du väl åka in till veterinären och dels be dom känna efter och skriva intyg på att han är kastrerad (känns på hanar) och dels märka honom, chip duger bra så han slipper sövas.
 
Sv: Jag vill ställa ut min katt!

Han kanske är chippad? Har ingen aning, han är en andrahandskatt och hon som sålde honom till mig passade bara honom tillfälligt till sin granne, som gick bort under tiden. Temperamentet tycker jag är bra, men frågan är hur han hade varit på en utställning :crazy: Han är en cool katt, är inte rädd av sig så det borde väl kunna funka? Alla kan pilla på honom utan problem. Tycker själv att han är en snygg katt :o
 
Sv: Jag vill ställa ut min katt!

Måste man vara medlem i SVERAK för att ställa ut?
 
Sv: Jag vill ställa ut min katt!

Sicken snygging han har nog en god chans på en utställning.

Synd att han är kastrerad han skulle passa bra till min lillkatta.
 
Sv: Jag vill ställa ut min katt!

För att ställa ut på en sverakutställning måste man vara medlem i sverak genom en sverakklubb (de flesta klubbar och de flesta utställningar sker i sveraks regi)

Han ser ut att var en riktig sötis :love:
Hur de reagerar på utställning vet man aldrig förrän man provat ett par gånger. Mina katter är trevliga, nyfikna och trivs på nya platser och med främlingar, ändå blir de ganska stressade på utställning. Vissa katter är ganska ointresserade av mattes och husses gäster, men klarar utställning bra ändå (kanske för att de inte bryr sig så mycket)
 
Sv: Jag vill ställa ut min katt!

Okej, då får jag leta reda på en klubb i NV-Skåne, om det nu ens finns.

Hmm... Vi får väl se hur han reagerar! Avskyr han det får han gå i pension :p
 
Sv: Jag vill ställa ut min katt!

Du får kolla hos veteirnären om han är chippad, annars kan dom ju stoppa i ett chip på en gång.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 017
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: Bison
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Övr. Katt Lägger den här och hoppas att det är ok... Jag har en katt. Den flyttade hit från ett katthem hösten 2012, inte det minsta tam. Och...
2
Svar
30
· Visningar
3 251
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp