Jag vill verkligen tillbaks!

Jo, det som var ämnet var ju ospecifierade åsikter (sjuk arbetsplats) om f d arbetsgivare. Att t ex inte få det att fungera efter en omorganisation är mer specifikt i min bok.
Absolut. Det var inte heller en sjuk arbetsplats, tycker jag. Men jag var satt att fixa en grej som inte alls var förankrad, och det utan stöd uppifrån.

Absolut. Det var inte heller en sjuk arbetsplats, tycker jag. Men jag var satt att fixa en grej som inte alls var förankrad, och det utan stöd uppifrån.

Det tycker jag är betydligt mer sakligt, än tidigare diskuterats. Det känns också som en mer nyanserad diskussion hos en kommande arbetsgivare. Det är ju därför du söker hos dem, för du tycker de har en bättre fungerande organisation (får man tro).

Jag har sakligt och kortfattat nämnt vissa organisationsproblem på min tidigare arbetsplats då jag var på intervju för ett annat jobb. Jag fick jobbet.
Det kan säkert funka om rätt tillfälle yppar sig och man har fingertoppskänsla. Men jag ville ändå varna TS för att man kan uppfattas som en bråkstake om man talar illa om sin tidigare arbetsgivare.

Lovisaleonora hann före.

Det kan säkert funka om rätt tillfälle yppar sig och man har fingertoppskänsla. Men jag ville ändå varna TS för att man kan uppfattas som en bråkstake om man talar illa om sin tidigare arbetsgivare.

Lovisaleonora hann före.
Ja, jag hade vid tillfället sagt upp mig från en tillsvidaretjänst och sökte ett vikariat, och de frågade givetvis om varför. Jag var ju tvungen att svara något och då försökte jag vara så diskret som möjligt. Jag hade givetvis aldrig tagit upp det oombedd.

Jo, det som var ämnet var ju ospecifierade åsikter (sjuk arbetsplats) om f d arbetsgivare. Att t ex inte få det att fungera efter en omorganisation är mer specifikt i min bok.
Allt handlar om hur man presenterar det hela.
Men här i tråden så är "sjuk arbetsplats" ett bra och icke identifierbart sätt.
I verkligheten så gav jag en "one liner" om vad som hade hänt, men den är inte lämplig att presentera på ett öppet forum.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 072
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 822
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka