Jagad av postis....

Beemergirl

Trådstartare
Jag måste bara få berätta detta som hände mig och min häst på vår mysiga bustur igår.....

Jag rider ut ganska mycket och det efter typ byvägen som det är VÄLDIGT lite trafik efter. Man kan möta nån traktor och så postis vid tolvtiden varje vardag. Men dom vet att det är en hårt trafikerad väg av fordonet häst så dom är alltid jättegulliga :love: och stannar om man kommer med pållen.

Åter till gårdagens tur då efter lite bakgrundsinformation:

Jag å Werner far ut på vår vanliga runda men det va så härligt så vi fortsatte en bit till, underbar galoppsträcka så jag släppte på lite extra. :) Efter ett tag tänkte jag att nu vänder vi så jag saktar ner till trav och sen skritt och vänder.... Å vad är det första jag ser, jo postis med sin kanllgula bil som snällt saktat ner och kört åt sidan... :angel:
Undrar just hur länge han stirrat på min guppande rumpa??? :smirk: Å hur mycket snöklumpar hade han fått på rutan? Hade inte hört att han kom där bakom mig, men det är klart, Werners vilda galopp är underbAR....
Jag kunde inte göra annat än att glatt vinka och när vi gått förbi så kände jag att det va lite skämmigt, men what the hell det bjuder jag på!!!!:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Lite onödig tråd men jag ville bara berätta om vårt lilla äventyr mitt ute i skogen!!!
 
Sv: Jagad av postis....

All heder åt postbilschauffören som stannade så snällt då:)
 
Sv: Jagad av postis....

Jo du han är en ängel! ;)
Min häst är inte rädd för bilar men det är omtanken från alla chaffisar som gör mig glad! Det finna ju som sagt de som tycker att man inte ska va efter vägen om man inte har en trafiksäker häst.... Det behöver ju inte vara bilen hästen blir rädd utan tex en fågel eller påse som flyger upp.
Så som sagt all cred till de chaffisar som tänker längre än näsan räcker!!!!
 
Sv: Jagad av postis....

:bow: :bow: :bow: till alla underbart snälla förare som saktar ner så snällt! Det är värt hur mycket som helst.

Man vet ju hur otäckt det är när de inte gör det! Många saktar nog inte ner för att de helt enkelt inte tänker på det. Min bror sa för ett tag sen, att om inte jag haft häst skulle han aldrig tänkt på det!

Man blir så glad när folk tänker sig för! :love:
 
Sv: Jagad av postis....

Man blir så glad när folk tänker sig för! :love:

Ja visst är det så! Men som sagt så tänker nog inte alla på det heller men iallafall, jag brukar tänka så att skulle dom kört lika fort eller vårdslöst om det varit en skock med ungar på vägen? Troligen inte men dom är minst lika oberäkneliga som en häst!

Men som sagt; ALL CRED TILL ALLA SOM TÄNKER TILL!!!
 
Sv: Jagad av postis....

Vilken trevlig postis! Själv råkar jag alltid ut för sopbilen, men man har väl för inrotade vanor. Rider alltid vid samma tid, och sopbilen kommer vid den tiden på måndagar. Han vet att Dunderklumpen är rädd för sopbilen, så han brukar alltid stanna, så vi får dundra förbi:D .
Det är så trevligt med såna människor, som din "postis" o min "sopgubbe".
 
Sv: Jagad av postis....

Jajamän! Bugar å bockar till alla trevliga "postisar" och "sopgubbar"!!!
 

Liknande trådar

Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 377
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp