Bukefalos 28 år!

Jagade vildsvin

(Nerikes Allehanda)
Sköt ihjäl häst Natten till söndag sköts en häst ihjäl i sin hage i Katrineberg utanför Hampetorp av en jägare som jagade vildsvin. Relaterat Även om det handlar om ett liv som har släckts så räknar polisen det som skadegörelse. - Det är inget jaktbrott som begåtts och därför räknas det som ...

Läs mer...
 
Sv: Jagade vildsvin

Jag hade rivit upp himmel och jord, fy fan alltså. Och ett vitt flugtäcke på, hur kan man ens missta det för ett vildsvin?
 
Sv: Jagade vildsvin

bort med jaktlicensen för den jägaren och kanske indraget körkort eftersom han verkar se dåligt !
 
Sv: Jagade vildsvin

Alltså, sådana jägare måste ju helt enkelt skjuta innan de har avgjort vad det är för djur de ser? För hur annars kan man få en varmblodstravare att likna ett vildsvin? Ett vildsvin når väl knappt upp till knäna på hästen.

Hoppas "jägaren" blir av med licensen.
 
Sv: Jagade vildsvin

Igen?? Man skäms ju över att tillhöra människosläktet ibland :mad:
En varmblodtravare med vitt flugtäcke??? Sist hörde jag om en shettis, fortfarande totalt ansvarslöst och idiotiskt men en aning mer förståeligt än detta. En sådan människa ska inte vistas i skogarna, det är ju helt jävla befängt. Och om inte jag är helt ute och cyklar så var han antingen i hagen eller så var det staket mellan honom och häst. Det kanske borde ge honom en hint om att det kan tänkas finnas djur där?

Jag ryser av bara tanken att min häst skulle bli skjuten av en jägare som inte behagar sig vara säker på vad han skjuter på. Troligtvis blir det inget stort förrän en människa skadas.
 
Sv: Jagade vildsvin

De borde sagt till att de skulle sitta pass invid hagen o vakta på svin så de den natten kunde tagit in hästarna, jag hade inte velat ha mina ute i mörker om det fanns risk för näraskott.

Och om de skjuter svin nattetid så måste de väl ha någon form av belysning?
 
Sv: Jagade vildsvin

De borde sagt till att de skulle sitta pass invid hagen o vakta på svin så de den natten kunde tagit in hästarna, jag hade inte velat ha mina ute i mörker om det fanns risk för näraskott.

Och om de skjuter svin nattetid så måste de väl ha någon form av belysning?

Länsstyrelsen sätter uttredning på ALLT som kan ha med jaktbrott att göra och denna man har verkligen gjort alla fel man kan göra och kommer att utredas, så var inte oroliga på den punkten - om dom inte gör det brister dom rejält!

Jakt nattetid får bara göras med fast belysning på åtelplatser. För jakt på grisar som utgör stora skador på grödor vid trafikerade vägar kan få använda en elektronisk bildförstärkare efter godkännande från naturvårdsverket. Just för att ett fast ljus kan störa trafik och orsaka olyckor.

Jakt ska avbrytas vid skymning pga att sikten försämras drastiskt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 461
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 230
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Åtta ardennerhästar och två gotlandsruss gjorde upp om segern när DM för skogshästar avgjordes i Rude utanför...
Svar
0
· Visningar
679
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Sköt häst istället för svin - åtalas nu för jaktbrott Jägaren som sköt en häst i stället för ett vildsvin åtalas nu...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp