Jaguar 548

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fabian
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 2 212
F

fabian

Jag har en valack efter en flyinge hingst vid namn jaguar 548.Har någon information och eventuellt någon bild på honom.Hingsten är inte längre i livet.

Sv: Jaguar 548

Här http://www.allbreedpedigree.com/ind...rse=JAGUAR7&g=5&cellpadding=0&small_font=1&l= finns stam och en bild på Jaguar.

Jaguar föddes 1973 på Flyinge och dog 1992. Han var brun med snopp, 3 vita fötter, 162 cm. Prem A.

Hans exteriöra utlåtande var: Vackert huvud, väl ansatt hals, något toppigt kord. God skritt. Utmärkt trav med påfallande bra bakbensarbete. Något bred i gången bak.

Till och med 1992 års hingstkatalog hade han lämnat 65 stamboksförda ston och 12 diplomston. I USA hade han sonen Johanniter (som först sålts till Västtyskland, exp t USA 1985). T o m 1992 hade han en avkomma i svår körning, 5 i msv dressyr och 1 i msv hopppning.

Jaguars pappa Emir 471 exporterades till Västtyskland som dressyrhäst 1974 (men jag har för mig att han inte blev godkänd hingst där p g a sitt toppiga kors) och var helbror med Figaro (svår dressyr) och Imperator (svår internationell hoppning).

Jaguars mamma Kalmia 6201 är ett av Sveriges förnämaste avelsston någonsin! Här http://www.aragorn.se/sidor2/kalmia 6201.html finns lite om henne.

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: corzette
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
2
· Visningar
650
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 386
Senast: Murray
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka