Jaha, då har man fyllt 40

Sv: Jaha, då har man fyllt 40

KL

Tack alla!

Och grattis på er alla årfyllare!

Fick några goda kakaobollar gjorda på nötter och daddlar. I övrigt så unnar jag mig några ostfrallor, så så ser min födelsedag ut.

Ptr
 
Sv: Jaha, då har man fyllt 40

Grattis grattis!!! Har också fyllt 40 för några veckor sedan... märker ingen större skillnad hittills :D
 
Sv: Jaha, då har man fyllt 40

Grattis och välkommen i klubben. Blev 40 i januari, och insåg glatt att jag får fler semesterdagar. Inte en nackdel att ha 32 per år i stället för 25.

Har för övrigt svårt att förstå varför det ska vara annorlunda i övrigt att vara 40 jämfört med 36 eller någon annan lämplig slumpvis utvald ålder.

Jag kan förstå viss "åldersnoja" vid 20, eftersom det på något sätt är en skiljelinje för många: man kan plötsligt inse att man förväntas vara vuxen och välja väg i sitt liv.

40.
Tja, de flesta fortsätter väl på sin redan inslagna väg?

Kryddis försöker vara halvfilosofisk en grå, regnig tisdagmorgon som hon utnyttjar en av sina extra semesterdagar (insåg att jag var tvungen att ta ut ytterligare 12 semesterdagar efter sommarsemestern för att inte riskera att få ut dem i pengar med en förfärlig marginalskatt och har därför en semestervecka nu och en i november).
 
Sv: Jaha, då har man fyllt 40

Fick några goda kakaobollar gjorda på nötter och daddlar. I övrigt så unnar jag mig några ostfrallor, så så ser min födelsedag ut.

Ostfrallor! Bäst är goudaosten på :love:
Doppade i kaffet och det slår vilken tårta som helst :d
Härligt för dig :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När man har skröplig kropp som jag och vaknar varannan timme, för att vända mig i sängen. Då jag inte kan vända i sömnen... Bytte ju...
Svar
5
· Visningar
464
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag blev sjuk i covid i februari 2020 och var jättedålig. Idag är jag fortfarande inte bra, kämpar med onormal förlamande trötthet...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok En dag hann jag jobba, en dag.. Efter den senaste covid historien som tack och lov inte blev så utdragen. Tidigt i morse, dvs strax...
Svar
0
· Visningar
473
Senast: et_flickan
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 001
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp