jaha...så var det glashalt...

P

Provincia

Hej!
Igår snöade det som sjutton hos oss och vägarna blev så klart glashala direkt... De skor vi har på pållarna nu har inte några hål för broddar, elelr knakse två hål om jag tänker efter...
Det är ungefär två/tre veckor kvar till hovslagaren komemr och kan sätta på skor med hål för broddar.
Vad skulle ni gjort? Jag vill ju rida och köra, men jag vill ju inte att hästarna ska halka. Någon som känner igen sig? Nu letar jag inte efter någon kritik eller så, utan jag vill ha era erfarenheter... :)
 
Men två hål räcker väl? Jag har alltid bara två brodd i varje hov och det går jättebra. Annars kan det ju vara lite jobbigt, det blir ju rätt halt med skor utan brodd :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 575
Senast: Icfafn
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 063
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 790
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 323
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp