Jaha, vad blir det idag då...

Glömde sätta permon på laddning igår, men fixade det i morse och heltom var den inte. Vi får se vad som händer i em...

Om man ska tro på klart.se, kan det bli åska klockan 20 i kväll.. *eh...* före eller efter, cirka gurka, kanske... Det kan behövas en liten utrensning av luften.

För närvarande har jag öppet rakt igenom lägenheten och riktigt svalt, då det är 22 grader ute. .

Jag börjar tröttna på att släpa på petflaskor, för att vattna tomatisarna, så jag måste försöka hitta en prisvärd vattenkanna i lagom storlek i stället.

Högerfoten är tejpad, lindrad och klistrad efter konstens alla regler medelst spinal contusionerad Ragata. :D och sen kom stolt sommarjobbande basketspelarungdom "jag slog inte huvudet i lampan idag" och drog på kortstrumpor.
 

Det blev en glassvända till Stadsparkens vackra blomsplanteringar, samt Wadköping i det varma vädret. Det blev ingen åska, ´som var utlovad utan sol o blå himmel i kväll.

Tomaterna växer som ogräs, gyllenbären är jag tyvärr lite mer tveksam till hur de mår, jag ska försöka skaffa bättre stödpinnar till både tomater o gyllenbär, så får vi se.

Svinmållorna, som jag lät stå kvar, är i stakethöjd nu och nya har börjat komma upp runt plantorna...
1f61b.png
:p Det är inte lätt att vara trädgårdsmästare.

Men en vattenkanna underlättade det hela.
1f642.png


En kompis kontaktade mig via facebook o undrade om jag ville ha några tagetesplantor och det tackar man inte nej till, lite klent med bara tomater... Det blir fint med lite andra färgstänk också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp