Jaktkandar/kimblewick - eller annat förslag?

Sv: Jaktkandar/kimblewick - eller annat förslag?

Jag betalade 580:- inkl frakt för mitt specialbeställda fron Bombers Bits.

Och jag får byta det till ett med pelhamutsida om det inte fungerar.

8836014.jpg


Betalade mera för dom andra specialbeställda betten, Myler och Nova hissbet.
 
Sv: Jaktkandar/kimblewick - eller annat förslag?

Jo, nu är det här inte via Bomber, men det blir ungefär samma pengar. Men hur man än vrider på det, det är ganska mkt pengar i sjön om det inte fungerar.

Bomber anser deras raka happy tounge är det rätta, jag är som sagt inte alls så himla säker på det, och där nånstans är det..

Lokala ridsportsbutiken kan ta hem Knightsstången åt mig, men med okänt leveranstid då hon inte vet när de ska beställa därifrån igen, och det kan alltså ta 2 veckor eller 2 månader *sucka*

Så, just nu rider vi på oledat pelham med tungviftande igen.. =/
 
Sv: Jaktkandar/kimblewick - eller annat förslag?

Varsågod!:) Hoppas nu att det bettet kan vara något för din pålle, för jag förstår att du börjar bli en aningens frustrerad vid det här laget.;)


*sliter tussar ur håret*

*tuggar fradga*

Gissa vaaad? Knightsbettet finns inte längre, det har utgått ur sortimentet. Jag blir mentalsjuk snart!
 
Sv: Jaktkandar/kimblewick - eller annat förslag?

Jag lider med dig.:( Kan du inte skicka en vädjan till Globus att de börjar med stl 10,5 på "ditt" bett? De kanske har möjligheten att specialbeställa från sin tillverkare?:idea:
 
Sv: Jaktkandar/kimblewick - eller annat förslag?

HAr du provat med dem i Österby?
de brukar kunna fixa o dona lite?
kanske de kan ta hem nåt eller har nåt i sortimentet?
 
Sv: Jaktkandar/kimblewick - eller annat förslag?

Sputnik, det var hon som ringde idag och meddelade att det ju var lite problem ta hem det där Knightsbettet, för det slutat tillverkas =/
 
Sv: Jaktkandar/kimblewick - eller annat förslag?

Åh vilken otur.
Kommer inte på nån annan förutom en som öppnat iVendel precis där man kör in till min mamma o pappa. De har öppnat en ridsportbutik. KAn dock inga nr eller namn men kan be mamma om namnet iaf.
När mna kommer från Örbyhus o kör mot E4 så precis när man passerat kyrkan på höger o lantbruksmuseét på vänster så kör man genom kurvan o vid ett stort plank på vänster sida ska man svänga ner.
Har aldrig vart där men de är från Stockholm så de kanske har lite kontakter
 
Sv: Jaktkandar/kimblewick - eller annat förslag?

Jag åker förbi den nya varje gång jag åker till/från jobbet, men aldrig varit in.

Men jag tror det är ganska lönlöst, det tycks som sagt inte finnas en enda tillverkare som gör sån stång i rätt storlek =/
 
Sv: Jaktkandar/kimblewick - eller annat förslag?

Och idag har jag provat ett Bomberbett med happy tounge. Nä sa hästen.. Tyckte bättre om den mundelen än mullen motuh, men gapade och tungan var ute och flaxade vid ett par tillfällen, dvs hon får inte tillräckligt med tungfrihet med det heller.. *suckar, stönar och sliter sitt hår*

Jag blir knäpp..
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 016
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 439
Senast: Ridinglady
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På grund av att jag inte kommer att kunna rida min ordinarie lektion nästa vecka så blev det två lektioner denna vecka. Nästan två...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag har ett treårigt halvblod som börjat med en väldigt ful ovana. Han drar bak tungan så den hamnar helt hoptryckt långt innanför...
2
Svar
34
· Visningar
3 870
Senast: Maja_Kandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp