Janssons frestelse (potatisort?)

Sv: Janssons frestelse (potatisort?)

jag behöver inte välja.
här tar inte affären in importerad potatis,(med undantag för netto, citygross vet jag inte för vi handlar inte där) de handlar året om king edward och en fast sort till från mellby samt den stora lokala bonden som odlar asterix, som jag köper i gårdbutiken istället för på ica..

skulle det vara absolut kris och inget annat finns o tillgå så som jag skrev i förra inlägget import, men aldrig något jag skulle köpa om jag inte absolut måste..:)
 
Sv: Janssons frestelse (potatisort?)

King Edward är lika mycket besprutad som Bintje. :(
....

Jag har aldrig hävdat att King Edward inte sprutas ;)
Däremot har jag lärt mig att åtminstone i mina trakter så odlas inte Bintje längre - just för att den är så känslig och behöver ytterligare mer sprutning än andra. Jag saknar den, för jag gillar just Bintje.

Goda vänner odlar potatis i stor skala så jag ser en del av det... Och ja, visst sprutas det.
 
Sv: Janssons frestelse (potatisort?)

Men om problemet med Bintje är all besprutningen, då löser man liksom inte det problemet med att istället äta King Edward. Om problemet däremot är att Bintje inte går att få tag på, för att det inte blir ordning på skörden ens med all den där besprutningen, ja, då är ju King Edward så klart ett fullt rimligt alternativ.
 
Sv: Janssons frestelse (potatisort?)

Men om problemet med Bintje är all besprutningen, då löser man liksom inte det problemet med att istället äta King Edward. Om problemet däremot är att Bintje inte går att få tag på, för att det inte blir ordning på skörden ens med all den där besprutningen, ja, då är ju King Edward så klart ett fullt rimligt alternativ.

Slutsatsen blir väl att hur man än vänder sig har man ändan bak....

Tanten - som äter väldigt lite potatis...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp