Japansk Nakenhund?

lambero

Trådstartare
Ja som rubriken kanske redan avslöjat. Finns det en godkänd ras som heter Japansk nakenhund? Eller kanske en "ras" (icke-godkänd m.a.o. ;) ) som heter så?

Sv: Japansk Nakenhund?

Jag gissar att någon har korsat en japans spets med en kinesisk nakenhund och kallar valparna japansk nakenhund.

Ungefär lika fyndigt som en cockerpoo och liknande.

Ja, vad säger man om den kombinationen?! :eek:
Har vi tur så är det bara någon som inte är så hemma på raser som sa Japansk Nakenhund istället för Kinesisk.

Ts:Jag lir lite nyfiken, i vilket sammanhang har du hör talas om en sån hund/ar?

Kram, Maya

*delvis KL*
Jag fick höra om någon som hade en blandning med japansk nakenhund och kunde inte minnas att jag hade hört om rasen. Hittade inte mycket vettigt via google heller.
Blev ju tvungen att höra här, då jag blev ganska nyfiken på vad det var. :P

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 814
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 153
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 241
Senast: Wenniz
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 412
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V