Bukefalos 28 år!

Jeansleggings?

Det finns rätt mycket byxor just nu som har resår i midjan och inte knapp och gylf. Jag har ett par (från Gina Tricot tror jag) som är svarta kritsträcksrandiga som är ganska lika kostymbyxor. Jag har även helsvart lösa med vidare ben och lite tajtare. Finns hur mycket som helst nu som är lätt att ta på sig men inte är jeansleggings. Många riktigt snygga byxor tycker jag.

Jag tycker sällan jag blir snygg i sådana byxor. Men kan vara värt att utmana komfortzonen och prova även sådana!

Eller äh. Bara skojade. Jag kan ju inte lägga upp dem med en arm. Bah. (jeans kan man vika in bara)
 
Senast ändrad:
Är jeansleggings helt omodernt? Alltså leggings som ser ut som jeans/i jeanstyg. Jag kan ju pga bruten arm inte klä på mig någon slags byxor som inte helt sonika kan dras upp med ena armen. Tänkte att jeansleggings ser lite bättre ut än mysbyxor.

Men jag hittade nästan inga i butik. Kollat på nätet och vissa butiker har men inte jättestort sortiment. Bäst hittade jag hos bubbleroom men där törs jag inte beställa.

Vet någon var jag kan leta, allrahelst fysisk kedja men nätet funkar med. Eller är det hopplöst omodernt för alla som inte är gravida?
Kolla på cubus. De jag har därifrån har hållt sig bra i flera år trots många tvättar.
Men undrar om det inte är bökigt att ta på sig dessa med bara en hand.
Jag hade nog ändå haft ett par mjukisar i ditt läge istället tills armen är bättre.
 
Kolla på cubus. De jag har därifrån har hållt sig bra i flera år trots många tvättar.
Men undrar om det inte är bökigt att ta på sig dessa med bara en hand.
Jag hade nog ändå haft ett par mjukisar i ditt läge istället tills armen är bättre.

Jo det är bökigt. Men vägrar leva i mjukisar offentligt i en månad eller mer. Räcker med att inte kunna fixa håret (jag ser ut som ett pentroll) osv.
 
Jag bor i mina, har tre par. Inte en noppa (heter det så? :p) haft första paret minst ett år!
EF4AA857-0249-4F8A-A2BD-B5EC20A87106.png


Jopp det verkar vara rätt.
En noppa.
Noppan.
Flera noppor.
 
Dechatlon har en massa byxor. Jag har snöat in helt på ett par tunnare mjukisbyxor. De saknar mudd nertil så de ser mer ut som vanliga byxor om man inte kollar riktigt nära. Bara att dra på och kostar 99 kr.
 
Kollat lite affärer nu. Orkade inte så många. Men hittade ett par svarta jeggings av samma modell jag redan hade i denim från Lindex. Inte super passform men de vet jag funkar så fick bli ett par sådana. Kollade hm men endera hade de knapp eller så var de ärligt talat ganska trista/fula. Men insåg när jag kollade att de flesta kedjor verkar ha åtminstone nån, men de döljer dem väl och man får fråga eller leta! Verkar finnas mycket byxor med lös passform och resårmidja med i år. Bra modesäsong att bryta armen i helt klart! Fokus igår fick ligga på överdelar dock då det var mest akut om jag inte skulle fortsätta tomta runt i pappas urväxta kortärmade skjortor från 80-talet som han donerat :P

Så ska samla lite mer ork och läka armen lite till och på det igen. Kom nåt önskemål från min bättre hälft om att han gärna skulle se mig i vida byxor också ;)
 
Rodebjers "Aston" är inte stretchiga, men har resår bak i midjan. Jag testade precis och jag kan dra på mig mina med bara en hand. De är kanske onödigt dyra för att bara ha medan armen är bruten, men om du tycker att de är snygga så kanske de inte spelar någon roll.
 
Rodebjers "Aston" är inte stretchiga, men har resår bak i midjan. Jag testade precis och jag kan dra på mig mina med bara en hand. De är kanske onödigt dyra för att bara ha medan armen är bruten, men om du tycker att de är snygga så kanske de inte spelar någon roll.

Hur breda höfter och mycket rumpa har du? Det är så att säga över höft och rumpa som det "kritiska momentet" i på- och avdragning med en hand uppstår .. ;)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hej Buke! Jag ska klä upp mig, vilket inte hör till vanligheterna. Jag har ett par svarta kostymbyxor i vidare passform och ett par...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: xfie
·
Kropp & Själ Finns det eller är jag dömd till de avlagda adidas-brallorna jag hittade i källaren? Jag har ALDRIG vida byxor, det är antingen tights...
Svar
10
· Visningar
3 332
Senast: Brassneck
·
Övr. Barn Letat vinterjacka åt 9-åringen och den enda som verkar falla inom dom flesta krav hon har är en Molo vinterjacka jag hittat på nätet så...
Svar
5
· Visningar
1 585
Senast: Miks
·
Äldre Jag har ett par levis jeans jag gillar och skulle gärna ha ett par till likadana eller i annan färg, har vart och kollat i de lokala...
Svar
8
· Visningar
3 561
Senast: Helga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp