Jeanstråden

Mirre

Trådstartare
Har, som säkert många andra här, problem att hitta jeans som passar i både längd och midja :p
Har gått ner i vikt nu (yay :p ) och alla par utom ett är för stora, de som passar i midjan är istället för korta i benen.

Var köper ni era jeans?
Ni med långa ben, vilka märken föredrar ni? Finns ju inget mer irriterande än när byxorna antingen är för korta eller åker ner hela tiden. Eller när man ser bredare ut över baken än man är, bara för att jeansen sitter som skit :p
 
Jag köper bara Nudie-jeans. De har ett bra ekologiskt tänk och lagar trasiga jeans gratis när man lämnar in dem i deras butiker. De töjer sig inte heller, och finns i många bra modeller...
 
Har, som säkert många andra här, problem att hitta jeans som passar i både längd och midja :p
Har gått ner i vikt nu (yay :p ) och alla par utom ett är för stora, de som passar i midjan är istället för korta i benen.

Var köper ni era jeans?
Ni med långa ben, vilka märken föredrar ni? Finns ju inget mer irriterande än när byxorna antingen är för korta eller åker ner hela tiden. Eller när man ser bredare ut över baken än man är, bara för att jeansen sitter som skit :p

Har några favoriter från Levis och Never denim, har ingen aning om vad modellerna heter dock. De är i lite mjukare, tunnare jeanstyg och jättesköna.Och ett par Lee Scarlett som används flitigt.
Har ett gäng till från diverse tillverkare men de ovan är de som sitter bäst och är skönast.
 
De flesta märkesjeansen kan man väl välja längd? Visst finns inte alla modeller i de längre varianterna, men tycker ändå man har en hel del att välja på (34 i längd, svårare om man måste ha 36 iofs). De flesta märkesjeansen jag har är köpta på rea så jag har betalat 5-600 spänn Max för dem. Jag gillar dock de svarta billiga från h&m, men de finns bara i 32 i min midjestorlek, men de funkar av någon anledning trots att jag annars vill ha 34.
 
Har, som säkert många andra här, problem att hitta jeans som passar i både längd och midja :p
Har gått ner i vikt nu (yay :p ) och alla par utom ett är för stora, de som passar i midjan är istället för korta i benen.

Var köper ni era jeans?
Ni med långa ben, vilka märken föredrar ni? Finns ju inget mer irriterande än när byxorna antingen är för korta eller åker ner hela tiden. Eller när man ser bredare ut över baken än man är, bara för att jeansen sitter som skit :p
Jag köper bara Wrangler Q- baby, och booty up är min favorit
De är snygga, sköna och har en fantastisk passform.
De finns längder mellan 30 och 38. Dessutom är de sköna att rida i.
 
Har, som säkert många andra här, problem att hitta jeans som passar i både längd och midja :p
Har gått ner i vikt nu (yay :p ) och alla par utom ett är för stora, de som passar i midjan är istället för korta i benen.

Var köper ni era jeans?
Ni med långa ben, vilka märken föredrar ni? Finns ju inget mer irriterande än när byxorna antingen är för korta eller åker ner hela tiden. Eller när man ser bredare ut över baken än man är, bara för att jeansen sitter som skit :p
Hm, jeans är väl de enda byxor där man aldrig får de problemen? Man köper en storlek i midjan och en annan på benen, benen köper jag lite för långa och ber dem lägga upp hellre än att köpa lite för korta. Jag köper jeans lite varstans där de finns. (Nu har ju jag inte långa ben, men jag tycker det brukar finnas rejält långa).

(Har tröttnat på Lee förfärligt mycket, vill ha Levis nu om jag hittar ett par, Nudie lät ju trevligt om -inte töjer sig betyder att de inte har stretch. Diesel har jag på nu, de har dykt upp igen, mina favoriter Replay går inte att köpa någonstans numera verkar det som.)
 
Jag köper inte något speciellt märke utan köper de som anges i storlek i W/L så slipper jag kavla upp byxbenen.
 
Vad har du för storlek?
Vissa år håller jag på att bli vansinnig och det finns inga alls i rätt storlek och året efter finns det igen.
Crocker brukar finnas. Levis finns ibland. Nudie har jag ett par av, men de brukar aldrig finnas i rätt storlek.... Går jag på herr jeans finns iaf lite mer att välja på, Lindberg brukar sitta bra på mig.
Hr oftast 28/36 i storlek :p Så tyvärr går Acne och Lee bort som bara finns i längd 35
 
Vad har du för storlek?
Vissa år håller jag på att bli vansinnig och det finns inga alls i rätt storlek och året efter finns det igen.
Crocker brukar finnas. Levis finns ibland. Nudie har jag ett par av, men de brukar aldrig finnas i rätt storlek.... Går jag på herr jeans finns iaf lite mer att välja på, Lindberg brukar sitta bra på mig.
Hr oftast 28/36 i storlek :p Så tyvärr går Acne och Lee bort som bara finns i längd 35

Tiger of Sweden är min räddning i benlängd!
/drar också 36
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 274
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 332
Senast: Squie
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: MimmiNO
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp