Jeg trenger hjelp!

R

RonjaG

Jeg er en 18 år gammel jente fra Norge som eier en 7 år gammel Orlov traver. Jeg har hatt mye problemer med han, spesielt med ryggen, men han er nå helt fin i ryggen. For to uker siden fikk han problemer med magen, og jeg ringte veterinæren. Han trodde han hadde magesår, men det hadde han ikke. Han sa det kom til å gå over, og jeg fikk et pulver han skulle få og en regning på 3500 kr!
Hesten er fortsatt ikke frisk, og jeg lurte på om noen av dere kanskje kunne hjelpe meg?
Symptomene er:
- Han blir sur når jeg tar han hardt på magen og strammer salen
- Når jeg trener stopper han opp hele tiden og nekter å gå
- Han sparker ofte bak
- Han klør seg bak på magen
- Han hoster hardt i begynnelsen av hver økt
- Han snørrer litt i nesen

Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg vil ikke ringe dyrlegen en gang til, for det har jeg ikke penger til :S
 
Sv: Jeg trenger hjelp!

Hmm, okej, nån måste ju svara här..
De första problemen sur då duy spänner sadelgjorden, vill inte gå framåt då du rider, sparkar ofta men bakbenen, de skulle jag ju kunna överväga om det ÄNDÅ kunde vara en mindre icke passande sadel..? har har bllivit bra i sin rygg har kanske musklat om sig såpass att han behöver en annan?

De andra de två sista kan ju vara en vanlig förkylning..? Att hästen kliar sig bak på magen vet jag inte, men jag har ´svårt att tro att ALLA dessa saker beror på magen.. Vad sade Vet. att problemet var? Hur uteslöt ni magsår?
 
Sv: Jeg trenger hjelp!

Hmm, okej, nån måste ju svara här..
De första problemen sur då duy spänner sadelgjorden, vill inte gå framåt då du rider, sparkar ofta men bakbenen, de skulle jag ju kunna överväga om det ÄNDÅ kunde vara en mindre icke passande sadel..? har har bllivit bra i sin rygg har kanske musklat om sig såpass att han behöver en annan?

De andra de två sista kan ju vara en vanlig förkylning..? Att hästen kliar sig bak på magen vet jag inte, men jag har ´svårt att tro att ALLA dessa saker beror på magen.. Vad sade Vet. att problemet var? Hur uteslöt ni magsår?

Salen jeg kjøpte er en Wintec Isabell Werth, så den kan jeg skifte bom på, skal prøve det i morgen! :)
Vet. mente at det var noe problem med maten han får, men det er lenge siden jeg byttet fôder nå, så det kan ikke være det? For å sjekke for magesår, så han ned i magesekken på han, og der var alt fint.
 

Liknande trådar

Hästvård Er det noen som vet hva dette er? Ponnien har hatt det siden jeg kjøpte henne, men nå har det spredd seg litt. Den ene veterinæren jeg...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Trenger en anbefaling! I dag fikk jeg beskjed om at jeg satt skjevt på ponnien av saltilpasser, jeg har også fått beskjed om at jeg er...
Svar
9
· Visningar
753
Senast: MimmiNO
·
Ridning Usj, det kjennes virkelig ikke bra ut ridemessig om dagen. Bremsen er på, enda stall eier sier hun har ekstremt mye energi ved utslipp...
2
Svar
39
· Visningar
1 956
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 009
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp