Jensen Exmoor (för stor häst)

Sv: Jensen Exmoor (för stor häst)

Jag hade gärna också haft lite olika färgkombinationer och läderval, men det är ju därför den är så billig. De tillverkar så många så de måste ha ett visst tempo i tillverkningen för att knna hålla så låga priser. Det är ju inget skitläder som sadeln består av precis. Är lika bra läder som de sadlarna för 15 000 kr består av, det är bara mindre läder :D

låter ju himla bra, men jag kommer bli illamående när jag rider om ja inte matchar med övrig utrustning :angel: :rofl:

Gillar svarta sadlar oxå men nu har jag ju köpt en griffin haf/cob dressyr så då "måste" jag ju ha brunt när jag hoppar (min treåriga oinridna häst;) )

Men köp ett svart träns då ;) Billigare än att lägga till 10 000 för att få en sadel i rätt färg ;)
Tur att jag gillar svart :angel:

fast jag blir illamående av svart oxå? ingen lätt värld jag lever i :rofl:
Jag har endast ljust läder på all min utrustning som western, hopp, spanskinspirerande samt skydd mm.

Ska jag bekänna en sak?

Det har du ju rätt i :angel: fast jag har ju en hel del annat brunt läder som jag gärna vill fortsätta använda. eller eg är det bara mina bruna läderskydd och det går ju i värsta fall ha dem til en svart sadel oxå... Kan ju ha brunt schabrak den dan :D. Har iofs funderat på en Globus esperanza, såg att du testat den i en annan tråd. Om Griffinen i xvid är lagom men kanske blir för liten ,tror du då att Globusen (38) oxå skulle kunna bli det. Vet ju inte vad det är för grader på Griffin haf/cob xvid... Vet inte heller hur bred min häst är i grader men jag får väl mäta nån dag.

hihi

jag har nyss måttbeställt en westernsadel, denna gjordes ju såklart inte i natur. Så jag betala extra bara för jag e sånt freek :o
Egentligen så ska ju inte färg spela någon roll :devil:

Brukar reta gubben i stallet, om han ser att jag lindar benen på pållan så säger han:
Är hon sjuk nu igen (han gillar att retas med mig, bara för att jag vill matcha allt :rofl: )

Men jag brukar svara:
Hästen går mycket bättre om man har mycket silver å matchar rätt :rofl: :rofl: :rofl:

Ahh! Tack för svaret, då kanske det finns hopp fär att jag kan ha en 38 så småningom. :bump: Den finns ju i perfekt brun färg oxå;) :D

Kompisen har en till sin ponny... Den är grymt skön och lätt att ha och göra med.... och snygg där till..

DEn är mjuk och ger ett bra stöd...

Liknande trådar

Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 665
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 698
Senast: ylvalill
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 662
Senast: Equilina
·
Utrustning Hittar inte riktigt något svar på min fråga så får göra en egen tråd. Jo, jag har nu börjat fundera på om min sadel verkligen ligger...
Svar
3
· Visningar
1 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka