Jeremy eller Jensen?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Guatemala
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 445
G

Guatemala

Jag ska köpa mig en Flatback hoppsadel och vet inte vad jag ska köpa för någon men har lyckats fnula ut att Jeremy sadeln är jätte bra att rida i, och den går att beställa med lite flatare sits är orginalutförandet. Men den där jensen ( classic ) ser ju "fin" ut på bild. och är lite billigare. Någon med erfarenhet och synpunkter?

Mina krav är

*FLAT sits (och flat back)
*mellanstöd för benen.
*Svart
*omstoppningsbar ( ull eller flair )
*rätt mycket plats för en bred manke. (normal mot vid.) och rak/normal rygg

även andra sadelmärken är intressanta.

Ideer?

Sv: Jeremy eller Jensen?

Häär behöver det puttas..

*putt putt*

*Putt putt*

Guatemala skrev:
Jag ska köpa mig en Flatback hoppsadel och vet inte vad jag ska köpa för någon men har lyckats fnula ut att Jeremy sadeln är jätte bra att rida i, och den går att beställa med lite flatare sits är orginalutförandet. Men den där jensen ( classic ) ser ju "fin" ut på bild. och är lite billigare. Någon med erfarenhet och synpunkter?

Mina krav är

*FLAT sits (och flat back)
*mellanstöd för benen.
*Svart
*omstoppningsbar ( ull eller flair )
*rätt mycket plats för en bred manke. (normal mot vid.) och rak/normal rygg
även andra sadelmärken är intressanta.
Ideer?

Jensensadlarna är mycket sköna att sitta i, iaf den korta studen som jag provred i den. Den var ullstoppad iaf, men tänkte inte på om det var cutback eller ej..

Har en Jeremy, trivs jättebra i den.

Den går ju å beställa hur man vill typ, så jag skulle tagit en sån..;):D

popeye skrev:
Jensensadlarna är mycket sköna att sitta i, iaf den korta studen som jag provred i den. Den var ullstoppad iaf, men tänkte inte på om det var cutback eller ej..

ok. bra att höra lite om jensen :bow: .

Hästen har ganska bred manke, men inte så fasligt hög. Cutback är inte nödvändigt, utan mest att det är bred kanal och "plats" på så vis. :)

Har mejlat "jensen" och frågat lite om det finns någon återförsäljare ( de har en i sthlm, jo jag vet.. men ) som har några flatback sadlar hemma. Man vill ju klämma och känna lite.

Hoppade du något i den?

suisyola skrev:
har en dressyrsadel från jensen och den e kanon iaf

OK.. Bra läder och väl utfört hantverkt i övrigt?

vet att man beställer efter mått men hur är din om man tänker anläggningsyta, kanal osv?

Rhapsodie skrev:
Har en Jeremy, trivs jättebra i den.

Den går ju å beställa hur man vill typ, så jag skulle tagit en sån..;):D

jo jag gillar den såå mycket.. ridmässigt! Men jag gillar inte deras läder, buffel lädret kanske är bättre på dem.. :smirk:

Men lädret e ju asfint! Iaf på min... :S

Min förra pojkvän hade en Jeremy.. älskade att rida i den men lädret tyckte jag somsagt inte var värt de dyra pengarna sadlarna kostar. men det kanske bvlir det en sån i alla fall.. men jag vet inte ännu..

Men hur är de lädret då? asså hur ser det ut? *nyfiken*

Buffel lädret? Det är ju sånt där "skrovligt"..

Hans läder är sånt där blangt, 2 färgat. Det svarta kanske är bättre.

Nej, inte buffel... de vet jag...;)

Men när jag köpte min så provred jag en svart som va lite blankare läder än min...:S min är tvåfärgad.. aja... alla har ju olika åsikter om vad som är bra läder å inte bra läder...

hehe :D

det är säkert helt ok.. Vet i alla fall inte vilken jag ska "välja".. :crazy: :p men jag kanske kommer fram till ngt bra :D

Välj den som känns bäst när du rider och den som passar din häst bäst...

strunta i märket ;)

Jag valde sadel efter märke och den passade min förra häst sådära, men jag fick en hemsk sits... så det var bara att byta efter ett tag...*suck*

Nejnjej.. det gör jag inte.. men jag Älskar att rida i jeremy sadeln, men tycker att den är lite för dyr, Jensen kostar bara 13' och ser i af bra ut.. vet inte om det finns några sånna att prova här i närheten ( men har mejlat "jensen sport" och frågat.)

Jag är jätte kräsen med sadlar. (att det ska kännas riktigt rätt att rida i förstås ) och jerem,y gör det men jensen var jag ju inte. Så är jag ju inte gjord av pengar heller så det känns som gränsen är nådd långt innan JR sadeln igentligen :smirk:

jag vet att JR sadeln passar på min pålla. Vi provred en sån på Mustang. :)

OKej, aja.. de enda jag kan göra är att önska dej lycka till i djungel av sadlar ;):D

Köpte min på Mustang oxå...

det är bara de som tar hem JR.

Jo den där eviga DJungeln blir jag snart gaalen på!

Till alla andra: Mer ideer om jensensadlarna??

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ska köpa hoppsadel till häst med normallångt sadelläge, ganska låg manke, rund (ej takformad) och rak rygg. Mycket anläggning fram...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: Buck
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 904
Senast: Alexandra_W
·
L
Utrustning Ännu en sadelfråga... Har börjat rida ett halvblod som har en sadel som varken passar mig eller hennes rygg. Hästen är nu omusklad...
Svar
7
· Visningar
1 266
Senast: stjarlotte
·
A
Utrustning Skall köpa sadel till min unghäst. Normal manke- KORT rygg. Ädel typ. Har hittat två sadlar relativt nära jag tänkte börja med. En...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Torrfoderdjungeln..
  • Guldfasanerna