Jerring-brÅket

(Aftonbladet)
Här är röstchocken som kan knäcka Zlatan Ibrahimovic i kväll.
Rolf-Göran Bengtsson har kuppats förbi fotbollsstjärnan i slaget om Jerringpriset.
– Ridsportförbundet har legat på som fan, erkänner Radiosportens Annika Greder Duncan, som är prisansvarig.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/article4209723.ab
 
Sv: Jerring-brÅket

Många hästmänniskor har "inbyggt" fotbolls "hat". Tror det grundar sig på en massa saker, men i grund och botten är det nog att ridsportutövarna känner sig åsidosatta pga fotbollen på många sätt.
Allt ifrån kommunens satsningar på fotboll kontra ridsport till medias bevakning av fotboll kontra ridsport.

Du har rätt faktiskt, jag är inte rätt person att diskutera fotboll, för jag tycker det är en fåning sport! Och jag kan inte komma på ngt som skulle få mig att ändra uppfattning... ;)
 
Sv: Jerring-brÅket

att ridning är en av de tekniskt svårare sporterna kan jag hålla med om, men en av de mest konditionskrävande? maraton, 400 m, cykling och längdskidåkning är fyra exempel på jobbigare idrotter som jag kommer på utan att ens tänka efter ordentligt.
Precis. Eller vad sägs om tennis, badminton, simning, all form av löpning som är 400 m eller längre, orientering, fotboll, basket, handboll, volleyboll, boxning, skridsko osv osv.

Håller helt med.
Urfånigt att kalla ridsport för en av de mest konditionskrävande.
 
Sv: Jerring-brÅket

Eftersom du medger att du har noll koll på fotboll så är det ju än mer obegripligt att du är tvärsäker på att Zlatan inte gjorde något särskilt under fjolåret.
Vad skadefejkande, eller i allmänna ordalag filmning, har med saken att göra förstår jag inte alls så det får du antingen förklara eller sortera bort som irrelevant.

Självklart gör inte alla spelare mål. Om jag ska försöka mig på en jämförelse som du möjligen kan förstå. Ponera att en häst på toppnivå, t.ex. Ninja la Silla, blir skadad. Han är borta från tävlande några månader. Efter en kort igångsättning, inte fullt igång igen, går Ninja direkt in i Grosser Preis, dubbelnollar och vinner. Frånsett att en igångsättning inte skulle göras på det viset, kan du då förstå hur imponerande det är?

Du stirrar dig blind på ordet division. Fotbollen har flera seriesystem, alltså divisioner, för att folk ska kunna spela på en nivå som passar. Det är exakt samma anledning att det finns olika klasser inom ridsporten, ekipage på rätt nivå.

Naturligtvis måste man inte vara proffs på allt man diskuterar. Det man då bör ta i beaktande är att man många gånger får ta in info från de man diskuterar med och på så vis lära sig mer. Du har uppenbart ingen koll på fotboll, något jag har, så det är ganska lönlöst att diskutera saken med dig. På precis samma vis som jag knappast skulle ge mig in i en diskussion om olika ljudsystem på bilar, eller dylikt. Det är nämligen något jag inte kan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För en månad sedan tog Sylve Söderstrand ut Malin Baryard Johnsson och Rolf-Göran Bengtsson till satsningen mot OS i Rio. Sedan dess har...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: Sporthorse
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Sociala medier är otroligt viktigt" Facebookgrupper, tidningsupprop och uppmaningar på landets ridklubbar - stödet från...
Svar
0
· Visningar
805
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Mexikanske affärsmannen om Rolf-Göran: "Vill hjälpa så mycket jag kan" I måndags kväll tackade Jerringprisvinnaren...
Svar
0
· Visningar
551
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Jerringprisvinnaren Rolf-Göran Bengtsson för hästskötare fick Lasse Anrell bekänna färg. I onsdags satte sig Sportbladets...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp