Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen fara på taket, jag skrattade lite åt hur du brusade till och jag förstod inte riktigt ditt svar på det jag skrev innan heller![]()
visa mig lagen där det står att en katt och en kanin måste få gå ut var 6e timma. vart är den, kan du tala om det för mig?
och folk i allmänhet tycker det är okej att lämna en katt inomhus och att den aldrig får gå ut, men om man gjorde detta med en hund skulle man stenas.
Är det inte lite orimligt att samma regler ska finnas för alla djur? Varför skulle det göra det, dom har ju helt olika behov?
Jag tycker absolut att det ska finnas bra regler för alla djur, och det finns det antagligen en hel del också. Som säkert inte efterföljs. Det finns ju t.ex. storlekar på terrarium som ska hållas om man har orm i en viss längd osv. Grejen är väl att de flesta lagarna är på gränsen liksom. En häst ska ha si och så stor box, ha utevistelse osv. En orm ska ha si och så stort terrarium. En hund ska rastas var 6e timme och får lämnas ensam en knippe timmar. Men allt det är ju som "värst" så att säga. Mina hundar rastas oftare. Min häst får gärna ha större box och hade jag en orm skulle jag vilja ha ett stoooort terrarium. Samma sak gäller ju alla djur. För det är så min djurhållning är. Jag vill deras bästa. Alla tycker inte samma sak, och då är det ju bra att det åtminstone finns lagar och rekommendationer för de olika djurarterna anpassade efter deras behov.
Det skulle ju bli orimligt att rasta sin vandrande pinne eller sin orm var 6e timme.Katter och hundar är inte samma typ av djur, har inte samma behov för att må bra osv. Där med inte sagt att en katt skulle fara illa av att gå på promenader eller vad du nu menar att man skulle göra. Men lagarna är ju fortfarande bara en slags "maxgräns", inte hur det ultimata sättet att ha djur på är.
Ah då förstår jag hur du menar.
Du menart alltså att samma regler ska gälla oavsett djurets art eller behov?
Jag har dock annat för mig än att sitta och leta regler åt dig för djur jag inte äger eller vårdar, men jag lovar dig att det finns regler för hur man ska hålla både häst och smågnagare, att folk inte följer dom är en annan femma.