Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har för mig att det finns en hel del studier som pekar på att öppna kontorslandskap påverkar både prestation och koncentration väldigt negativt. För de allra flesta.Vissa av oss är inte skapta för den sortens arbetsmiljö. Kan du inte hitta samma sorts arbete någon annanstans där man har egna rum?
Själv sitter jag med hörlurar om någon kollega blir för störig, och det tycker jag fungerar utmärkt.
Exakt! De kan användas som en subtil gest att lämna mig ifredDet blir ju också en signal till kollegorna att man inte vill bli störd om det inte är jätteviktigt.
Exakt! De kan användas som en subtil gest att lämna mig ifred![]()
Vissa av oss är inte skapta för den sortens arbetsmiljö. Kan du inte hitta samma sorts arbete någon annanstans där man har egna rum?
Vilka yrken är inte bra för egna rum? Finns det några studier på det? Jag ifrågasätter inte utan är uppriktigt intresserad.Egna rum är starkt kontraproduktivt i många yrken. Däremot är knappast kontorslandskap bra heller i den storleken.
Finns det några sådana jobb? Jag har i flera år jobbat på kontor och trivs väldigt bra med det MEN jag klarar inte av att sitta i små rum 1 m i från mina arbetskamrater jag behöver mitt space
Speciellt när man ska sitta 40 Tim i veckan ihop med folk man inte valt själv jag stör mig på dom något enormt!!! Jag har bytt jobb ett par gånger men ändå stör jag mig på folk de är för nära
Någon som har tips på jobb som man arbetar mycket självständigt, arbetskamrater på behörigt avstånd och inte så mycket kundkontakt?
Alt kontor med eget rum eller landskap utan fastaplatser så man byter de man sitter vid men de verkar inte finnas så många sådana jobb..
Vilka yrken är inte bra för egna rum? Finns det några studier på det? Jag ifrågasätter inte utan är uppriktigt intresserad.