Jobb utan kunder o arbetskamrater ?

@Magiana har väl ett sådant jobb och har tagit upp det i en tråd att hen känner sig alltför isolerad. Det har varit många tips och förslag i tråden. Kanske något skulle fungera för dig?

Sedan finns det också kvälls/nattjobb som ofta inte har så många medarbetare eller kunder.

Vi sitter i landskap, arbetet gör att vi mer eller mindre måste ha väldigt nära till varandra för att lösa vissa problem snabbt och effektivt. Självständigt grupparbete, typ.
Jag har två kollegor som inte klarar av landskapet och de har fått egna rum av chefen. Tyvärr blir det en massa springande ner till oss för deras del, men de klarar av jobbet vilket de inte gjorde i landskapet.
Själv sitter jag med hörlurar om någon kollega blir för störig, och det tycker jag fungerar utmärkt.

Finns det några sådana jobb? Jag har i flera år jobbat på kontor och trivs väldigt bra med det MEN jag klarar inte av att sitta i små rum 1 m i från mina arbetskamrater jag behöver mitt space

Speciellt när man ska sitta 40 Tim i veckan ihop med folk man inte valt själv jag stör mig på dom något enormt!!! Jag har bytt jobb ett par gånger men ändå stör jag mig på folk de är för nära

Någon som har tips på jobb som man arbetar mycket självständigt, arbetskamrater på behörigt avstånd och inte så mycket kundkontakt?

Alt kontor med eget rum eller landskap utan fastaplatser så man byter de man sitter vid men de verkar inte finnas så många sådana jobb..

Skogsmaskinförare. Det är min sambo och han jobbar med sin bästis som oftast är i en egen maskin några hundra meter bort. Annars är det bara han, maskinen och skogen.;)

Vilka yrken är inte bra för egna rum? Finns det några studier på det? Jag ifrågasätter inte utan är uppriktigt intresserad.

Ja, för ingenjörer som jobbar i projekt med mjukvara finns studier på att colocation ger 2-3 ggr högre effektivitet. Alltså 100-200%!Men det finns krav såklart.
1. Man ska jobba i samma projekt.
2. Gruppen ska inte vara större än 7
3. Alla ska jobba mot samma mål.
4. För en grupp ska finnas minst 1 tyst rum att tillgå.

Det handlar alltså inte om kontorslandskap utan om större rum.

Jag provade att jobba så. Två månader stod jag ut och sen fick jag som tur var tillbaka mitt gamla jobb som tågklarerare.

Nu jobbar jag alltid själv men har mycket telefonkontakt med andra tågklarerare, förare och felavhjälpare. Underbart :)

Medicinsk sekreterare. Jag jobbar som det och många av de jobben är lite så som du beskriver att du vill ha. Som jag jobbar nu så har jag eget rum och har relativt lite kontakt med kollegor. Jag tycker det är lite trist så kommer nog byta arbetsplats ngn gång i framtiden men trivs bra med kollegor osv i övrigt så blir nog kvar ett tag. Som jag har det nu så sitter jag själv och jobbar, de gångar jag blir störd är rätt så få (oftast läkare som behöver ha ngt utskrivet eller hjälp med datorn). Har inget receptionsarbete i princip. På andra arbetsplatser kan det se väldigt annorlunda ut med mer kontakt med kollegor, telefon, att ständigt bli störd och mer receptionsarbete. Men det som är bra med sekreteraryrket är att det kan ser väldigt olika ut på olika arbetsplatser och det finns en hel del jobb där man får vara relativt ostörd. Det finns dessutom väldigt mkt jobb i dagsläget så man kan i princip välja var man vill jobba. Vill man jobba hemifrån så finns det också lite skrivarbyråer där du bara sitter hemma och skriver journaler.

Jag har hemmakontor. Har en del kund- eller leverantörskontakt men då över mejl eller telefon. Kommer sitta två dagar i veckan med min ena kollega men vi har suttit ihop på tidigare arbetsplats också så vi vet att det funkar. Vi är även vänner privat.

Landskap låter otroligt slitigt. Du kan inte fråga om du får ha hemmakontor? Iallafall någon dag i veckan för att få mer space?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 032
Senast: Calmiche
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb... 2
Svar
24
· Visningar
2 952
Senast: moster
·
Skola & Jobb Tillhör egentligen ungdom, men skriver här för att jag hoppas att jag kommer få mer förslag och inputs av de med mer...
Svar
6
· Visningar
2 181
Senast: Mabuse
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 621
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka