Jobbat utomlands?

M

mentiroso

Ni som har eller håller på och jobbar utomlands, kan ni inte berätta lite om era jobb. Hur ni fick det, era arbetsuppgifter och kanske lite tips? :banana:
 
Jag har jobbat i tyskland vid två tillfälle hos välkända hoppryttare. Mkt lärorikt och nyttigt för ridningen. Gång 1 jobbade jag mest som "allt-i-allo", mocka, smörja rida etc allt sorters uppgifter, tufft men kul.
Gång 2 jobbade jag som beridare, red 12-15 hästar per dag, behövde inte ens rykta dem, BARA rida och hoppa. Tyskarna har dock ofta en tuff inställning till hästarna och ridsättet, inte riktigt samma som här hemma. Hör gärna med någon som jobbat på det stället innan som du planerar åka till, hur det varit, lön, boende etc, ta med egen häst etc..
 
Jag har jobbat med hinderhästar och jakthästar samt in- och tillridnings hästar på Irland, borstade, red, var med på jakter och var hästskötare på tävlingar (bl.a Dublin Horse Show som är den största). Trivdes otroligt bra, bodde i familjen och hade kost, log och 90 pund i veckan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
725
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Hästnyheter Hoppryttaren Dennis Johansson satsar på en karriär utomlands. Nu har den svenske beridaren fått jobb hos Stall Tops i Nederländerna.
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag har börjat gå på tankarna att köpa häst och jag har hittat några fina hästar från utlandet. Det jag är rädd för är att jag får...
Svar
16
· Visningar
1 465
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Törnrosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp