Jockeyhjälm?

Horsen

Trådstartare
någon som rider me jockeyhjälm här? e de bra? e så sugen på å köpa en men man vill ju veta vikka som e bra :D
har ni överdrag och hur ser d ut isåfall å va kostade hjälmen och överdraget om ni har ett sånt?
 
Nee, verkar inte så!
Jag tycker det är jättefult iaf! :o;)
 
synd :(
typ 45% av alla i mitt stall har jockeyhjälm med överdrag...ja tycker d e snyggt me fint överdrag...mnmn...alla har olika smak... :angel:
 
Japp, jag har en jockeyhjälm - Champion . Men jag rider oftast utan mitt svart- och guldfärgade överdrag. Kanonhjälm med otrolig passform . Köpte den via postorder - Ingdams. Vet även att den finns hos www.lillhastenistav.se

Jag har för mig att den kostade mellan 500-600 kr och den är värd varje öre. :banana:
 
Jag har jockeyhjälm. Dock ej när jag tävlar dressyr. =) Men när jag hoppar och sånt. Jag andvänder ett överdrag i svart sammet som gör att hjälmen ser ut som en vanlig hjälm. Skaffa en Champion, de är jättesköna och faktiskt snygga.

Hjälmen kostade 900 kr och överdraget 210kr.
Hlsn Elisabet
 
Både rider och kör med Champion Jokeyhjälm. På grund av nackskada tål jag inte tyngre hjälmar.
 
jag gör.
tycker bättre om den, den är lättare o har ingen jobbig skärm ;)
 
Jag.. Inte såå snygg utan överdrag men d går.. :smirk: Fast nu har jag köpt ett men d va lagom dålig kvalite har inte hållt en månad ens.. :(
 
jag gör det! Har också en champion som jag trivs super i!
Nu när jag ridit i jockeyhjälm så länge så tycker jag att skärmen stör och skymmer sikten på vanliga hjälmar. Jag har inte ridit med överdrag, hjälmen är mattsvart och kostar väl runt 700 (?)
 
Jag hade jockeyhjälm förr med överdrag och jag älskade den hjälmen. Den var jästteskön och det var kul att kunna byta överdrag när det passade. Hade en Derby tror jag. Minns inte vad dom kostade men det var inte sååå mycket. Blev jätteledsen när jag åkte i backen och landade på skallen så jag var tvungen o slänga hjälmen. Har inte haft råd att köpa en ny så jag sitter i min gamla champion igen. Men ska jag byta blir det en ny jockey!
 
tack alla föa svaren! mn vikken storlek ska man köpa? när ja provar jockeyhjälmar ser d bautastora ut på min skalle... :crazy:
 
Jag har en fälttävlans/jockeyhjälm. Den är bra när det inte är sol ute. Skärmen på en vanlig hjälm skyddar ju ögonen mot sol. Men jag har inte använt den på åratal, sammetshjälm är snyggare, enligt mig.
 
Det kommer du nog inte ifrån. Jag har stor skalle redan från början :angel: och ser ut att ha en jätte stor när jag har hjälmen på huvudet.
Om någon vet någon som ser mindre ut kan ni ju gärna skriva det.

Gillar jockey hjälmen eftersom den är så lätt. Köpte den från hööks, men det var ett tag sedan så jag har glömt bort vad den kostade.

Ett snyggare överdrag än det jag har hade jag dck gärna fått tag i för mitt är riktigt hemskt. :crazy:
 
Tänker absolut införskaffa en jockeyhjälp. Efter att har ridit in i mängder med snötyngda grenar som hänger ned över ridstigarna, man ser ju inte ett dugg i vanlig hjälm för skärmen skymmer sikten när man duckar, sen kan man ju ge sej på att just när man vågar vinkla upp ansiktet så kommer en ny snögren rätt i nobban på en ....blähhh :crazy:!
 
Jajjamensan, en champion. Har haft jockeyhjälm sedan 1986 tror jag... Hemsytt överdrag (som jag bara har då jag tävlar fälttävlan).
 
Japp har bara jockeyhjälmar.
Två stycken har jag den ena Champion och den andra Wembley.
Båda är mycket bra.
Använder dom i alla grenar men med olika hjälmöverdrag.Helt svart i hoppning och andra färger i terrängen och till vardags.
:cool:
 

Liknande trådar

Utrustning Är sugen på nya stigbyglar och har fastnat för Acavallo alupro. Men så såg jag Hansbos Abrivel som ser typ likadan ut med ytterbåge som...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: Kristall10
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
836
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
592
Senast: Sofie.S
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp