Ridhjälm till barn.

Ainon

Trådstartare
Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer?
Det är nya modeller och märken sedan jag var ung och har inte möjlighet att titta på de irl utan måste beställa.

Ska köpa en till dottern som är 5,5år och har 52cm stort huvud. Önskemål från barnet är att den är rosa 🙄 och alla sådana ser ut som leksakshjälmar, är de verkligen bra?

Hon rider (än) inte regelbundet men vill ha en egen hjälm då man aldrig vet vad lånehjälmar varit med om.

64F6CD1F-299A-46F3-BAA9-5D2D4A7615E6.jpeg
 
Den du har bild på har vi haft. Det är en Horka och när vi köpte den så hade den nyss fått bra resultat i ett av Folksams test (det var några år sedan så vet inte hur den står sig numera).

Känns som en lättviktshjälm typ. Vet inte riktigt vad du vill veta? :)

1682750860950.png
 
Mest om man kan lita på att dessa rosa lättviktshjälmar är säkra och inte bara rosa och söta 🤔

Den du har bild på har vi haft. Det är en Horka och när vi köpte den så hade den nyss fått bra resultat i ett av Folksams test (det var några år sedan så vet inte hur den står sig numera).

Känns som en lättviktshjälm typ. Vet inte riktigt vad du vill veta? :)

Visa bifogad fil 117713
 
När jag jobbade i ridsportbutik var den typen av Horka RedHorse hjälm en av storsäljarna till barn, de är godkända som de flesta andra hjälmarna. Sen kan man inte alltid lita på tester, tex Back on Track mips hjälmen som fick bäst i test i Folksams test, där är ju Folksam delägare.
 
Min dotter hade en sådan som du lagt upp bild på men de tål tyvärr inte ”mycket”. Dottern är rätt klantig och har tappt den ofta men ej från höga höjder. Blev sprickor i plasten och fula märken.
Jag köpte snart nog en ”riktig” hjälm och är väldigt nöjd!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 880
Senast: MimmiNO
·
Småbarn Hej! Utbudet för barn ridhjälmar här hos oss i butik är väldigt skralt. Mitt barn har ca 49 cm stort huvud. Jag velat att beställa...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Badger
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 592
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp