Jodhpursridbyxa

MissFideli

Trådstartare
Eller hur det nu stavas.
Funderar på ett par sådana, då jag ska börja "hålla till" i ett stall där jag kanske bestämmer först där om jag ska rida eller ej.

Men var hittar man bra, snygga sådana? Helskodda eller inte, vad är bäst? Har vanliga helskodda, så det kanske räcker med benskodda bara... Eller?

Skulle helst vilja ha i nån snygg färg, gärna kanske 2-färgade. Och helst inte för dyra. Tittat lite på Hööks, dom har en i manchester. Är det bra?
Börjes har också en, nån som vet hur dom är?

Andra tips?

Sv: Jodhpursridbyxa

Uppe mitt i natten och skriver!? Jodhpursridbyxor är jättebra - rek absolut helskodda! Finns i alla hästsportbutiker! Sällan "dåliga" så det är mer en fråga om vad man trivs med och tycker är snyggt. Ett annat alt (om du ändå inte använder stövlar) är jeans utan dubbel innersöm (klassiska W*******) och chaps. Jeansen kan du ju ha i alla sammanhang - så drar du på chapsen när du rider.

De från hööks är obekväma, jag gillar dem iaf inte. Men ja, annars är jophursridbyxor suveränt sköna, speciellt helskodda.

Rekomenderar Sonnenreiter rudbyxor. Sök på google så får du upp återförsäljare.

Jacson har också, Lillhästen säljer dom.

Uppe mitt i natten och skriver!? Jodhpursridbyxor är jättebra - rek absolut helskodda! Finns i alla hästsportbutiker! Sällan "dåliga" så det är mer en fråga om vad man trivs med och tycker är snyggt. Ett annat alt (om du ändå inte använder stövlar) är jeans utan dubbel innersöm (klassiska W*******) och chaps. Jeansen kan du ju ha i alla sammanhang - så drar du på chapsen när du rider.

Haha, ja, det blev lite sent. Satt och letade ridbyxor i flera timmar :o

Är du van vid helskodda, satsa på det även här. Kolla Mountainhorse, de har några riktigt snygga. Har för mig att de inte passerar tusenlappen i pris, dessutom :)

Horka har dessutom en modell med mycket bomull (blir inte lika kallt på vintern): http://www.frotunagard.se/ridbyxor.asp

De från hööks är obekväma, jag gillar dem iaf inte. Men ja, annars är jophursridbyxor suveränt sköna, speciellt helskodda.

Jag håller med dig om att Hööks skoridbyxor inte är särskilt bekväma.
Har nu slutat köpa deras byxor nu.

Jag har ett par Horka i manchester som jag köpte billigt på Tradera, dom är så sköna så sköna, men jag vet inte riktigt vart man köper såna nya.

Sen har jag Hööks svarta skoridbyxor, helskodda, jag håller inte med om att dom är obekväma, tycker dom är rätt sköna ändå och bra tyg. Och snygga.

Jackson har en helskodd modell och de är banne mig det skönaste paret byxor jag haft på mig alla kategorier nånsin. Snygga dessutom. Helskodda eller inte får du nästan prova själv och se vad du gillar bäst.

Jag har precis vart och inhandlat mig randiga från hööks samt manchesterbyxorna och de sista var verkligen de mest bekväma jag har provat! Sen är Sonnenreiters väldigt snygga och bekväma också:)

Jo, tyvärr kostar MH's över tusenlappen. Ju närmare 500:- desto bättre :p

Horka verkar inte finnas i helskodda?

Sonnenraiter är för dyra för mig just nu. Försöker hitta nått billigare. Annars är dom snygga.

Köpte du Hööks manchesterbyxor? Vilken färg var snyggast? Hur tror du dom sitter om man är lite smårund och kort?

Senast ändrad:

Bygger på med en fråga:
Någon som har de från Börjes? De är ju bra i pris, men vad är det för kvalitet? hyfsad? (Jag vill bara ha knäskodda och de flesta verkar vara helskodda)

hehe ja för mig också så därför åkte jag till hööks. jga köpte dom randiga på rea så dom var skitbilliga:D

Manchesterbyxorna var snyggast i brunt tyckte jag iaf och var supersköna. Jag är inte så där jättesmal och slank och har ganska korta ben och på mig passade dom perfekt! Benen var ganska korta på dom och de flesta andra brukar vara väldigt långa men dom åker ju alltid upp lite när man rider så hellre för långa än för korta.. men jag får återkomma med bilder efter julafton eftersom jag ska få dom i julklapp:D

Jag har ett par svarta Top Reiter, knäskodda, som jag fick i present men bara provade och insåg att de var för små... Suveräna byxor annars, om du är intresserad kan ju PM:a mig, jag tänkte göra mig av med mina.

Var och testade ett par Jacson häromdan och håller med, dom var verkligen ursköna. Fanns i svart hemma (svart känns opraktiskt??) och även brunt att ta hem. Nån som vet hur dom bruna ser ut?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 313
Senast: Silje
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 205
Senast: Capybara
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
547
Senast: Shixle
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Retrievertråden