Jodphursbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Flower
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 5 869
F

Flower

Jag skall köpa nya ridbyxor och hade tänkt testa jodphursbyxor denna gången. Någon som vet var man kan hitta bra och inte alltför dyra (max 1200:-) i närheten av göteborg eller via internet?
Tacksam för svar.

Sv: Jodphursbyxor

Jag vill också veta!
jag hittar bara byxor för 1500-1600 och eftersom jag vill ha flera par skulle jag bli glad om det fanns billigare.:smirk:

Ullared (GeKås) har jättesköna och bra, kostar 250 kr och finns i bland annat svart och grått. :idea:

Jag är jättenöjd med mina!

Jag älskar mina Sonnenreiter "new cotton rider". Är absolut de skönaste och bästa ridbyxor jag haft. Har ett par svarta och de kostar 1195 på Emmishopen
RidbyxorCottonrider.jpg

Gillar man låg midja och kan tänka sig att gå upp till 1595 så finns det dom här:
S5023.jpg

Sonnenreiter finns dock i många fler modeller

Eko i Borås kan tänkas ha. På andra EKO har jag sett Jacson ("billiga"), Catago (ganska billiga) och Horka (dyra, men bra kvalitet). Tre Hästar i Kungälv, Myone vid Backaplan och Hööks i Kållered har. Svensk Ridsport?

www.lillhastenistav.se brukar ha bra priser och bra service. Kolla även i andra webshopar för islandshästar. Utbudet på jodphurs brukar vara bättre i dessa än i "vanliga" shopar.

Horka har ju galet bra ridbyxor... har jodphurs ridbyxor från Horka när jag rider mina islänningar :) Men klart dem är rätt dyra men å andra sidan så tar det MÅÅÅÅNGA år innan dem ens ser slitna ut har haft mina i nästan 8 år och inte ett endaste hål ännu och dem kostade 1500kr på rea då...

Mina Horkabyxor är tillverkade för smurfar *muttrar*

Om det ser dumt ut med för korta, vanliga ridbyxor går det bara inte att föreställa sig hur det ser ut när de lätt utsvängda skorridbyxorna saknar nästan en dm nertill...

Lovisaleonora_ skrev:
Mina Horkabyxor är tillverkade för smurfar *muttrar*

Om det ser dumt ut med för korta, vanliga ridbyxor går det bara inte att föreställa sig hur det ser ut när de lätt utsvängda skorridbyxorna saknar nästan en dm nertill...

dem finns ju i både normal och lång benlängd men du kanske har jääääätttttttte långa ben? Hehe Nej inte snyggt alls med vilka byxor det än är när det ser ut som att folk väntar högvatten :)

Ástund har väldigt långa ben på sina modeller, men tyvärr är det en prislapp därtill ... Horkas med extralånga ben lägger jag ner innan användandet så funkar det.

Strax under tusenlappen finns Mountainhorse's modell/er, kan lättast ses på hemsidan. Bör kunna tas hem av Granngården, som ju har deras kollektion.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka