J

josse_horses16

Någon som har en aning om varför de slutade göra den?
Jag läste en tråd om hovbölder, och jag har då hört att det är det absolut bästa att häva på... Inte vet jag, det kanske finns en vettig anledning...
Kram :d
 
Det finns väl fortfarande i apotekets sortiment?!
Sökte på deras sida och kom fram till att 300 ml jodsprit kostar 396:-

Lite överdrivet dyrt tycker jag...
Pratade med en apotekare förut som tipsade om att man lika gärna kunde blanda vanlig jodopax med t-sprit istället och få likvärdigt resultat.
 
okej... Tack så mycket... Trodde inte att de fanns jag, men det gör det alltså... Vicken tur man har ibland... ;)

(jodopax+t-sprit... låter ju logiskt, men hur ska man blanda då?? :confused:)Kramiz/jossan
 
Det där med T-sprit är inget man skall laborera med själv.

Du kan säkert få din vet att blanda lite jodopax med medicinsprit åt dig.

/Mike :devil:
 
Näe precis, jag fick de rätta proportionerna utskrivna åt mig av en apotekare. Det var länge sedan nu och jag har tappat bort papperna...

Jodopax + medecinsprit låter faktiskt nästan som en bättre idé! *noterar*
 

Liknande trådar

Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
931
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 484
Senast: Vovve
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Ju mer jag försöker läsa, desto snurrigare blir jag. Kan någon reda ut om begreppen i rubriken är samma sak? Och vilka åtgärder som...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp