John Whitaker/Charles Owen

niardasp

Trådstartare
Hjälmen som de har, sammetshjälmen med hakrem i läder? Antar att de flesta vet vilken det är.
Har de båda märkena likadan hjälm eller är det något som skiljer? Är det någon idé att testa JW hjälmen om Charles Owen inte alls satt bra?
Och vilka är återförsäljare för JW hjälmen?

Sv: John Whitaker/Charles Owen

Charles Owen John Whitaker och Charles Owen Wellington Classic är likadana. Det enda som skiljer är att CO JW har en autograf och CO WC har ett snöre istället, pga lite strul här i Sverige fick det göras en 'ny' modell som såg ut som JW, men inte var JW hjälmen.

Det är väldigt många som säljer hjälmen här i Sverige nu, men den är billigare i England om du känner för att beställa därifrån.

Sv: John Whitaker/Charles Owen

Hej!
I skandinavium så köpte jag en Wellington Classic och jag tyckte att den skillde sig mycket från JW hjälmen. Den har annan form, Wellingtonen är mer avlång i formen medans den andra är mer rund. Så ja, det är idé att testa den andra om inte CO WC passar!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag har alltid haft svårt att hitta ridhjälmar som passar mig bra. Antingen är de för små eller så är det för stora. Jag köpte en...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: Elo
·
Utrustning Har alla hjälmar från Charles Owen samma passform? Har bara provat en modell och den satt bra, men just den tycker jag är så ful...
Svar
13
· Visningar
1 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka