• Träning
  • Trådstartare Trådstartare heane
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 888
H

heane

Vad är egentligen "join up". Är det markarbetet enbart som är själva "join upen"?

Sv: Join Up

Jag undrar också vad join up är? Jag kan ha missuppfattat det totalt men är inte det när man komuniserar med hästar på ett visst sett?

Sv: Join Up

En join-up är ett moment i själva markarbetet, det är ungefär som att linlöpa hästen fast utan lina. Detta handlar om ledarskap, och hästen gör vissa saker som att tex sänker huvudet, vinklar öronen mm. det gör den för att "säga" att den vill vara med oss och inte emot oss.. och när hästen gjort dessa saker så släpper man allt och vänder ryggen/axeln till hästen, och då ska hästen stanna och komma fram till dig, när den sätter nosen mot dig heter momentet join-up.

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Hemmet Dokumentförstörare för hemmabruk - vad har ni för erfarenheter? Tips på nån prisvärd som ändå funkar bra, inte överhettar efter tre...
Svar
4
· Visningar
248
Senast: Görel
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Jag har försökt att leta mig fram, men alla jag hittat har också träning av ben inblandat, om vartannat. Då jag sitter med ena benet...
Svar
5
· Visningar
327
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?