Jorden är platt

Ja, sjukt coolt! Coolaste var att se när de launchade hans satelliter, det var grymt häftigt verkligen!

Slut på OT :)
En Falcon 9 raket på Cape Canaveral Air Force Station, Florida? Det ligger på bucket listan att se en raketuppskjutning nån gång. Ljudbangen när den landar igen måste va häftigt 😁.
 
En Falcon 9 raket på Cape Canaveral Air Force Station, Florida? Det ligger på bucket listan att se en raketuppskjutning nån gång. Ljudbangen när den landar igen måste va häftigt 😁.
Nä, inte där. MEN förhoppningsvis får vi se en launch där när vi åker till USA han och jag. Det ska bli sjukt häftigt! (Förutsatt att den inte blir inställd såklart)

Men nu får vi sluta OT:a :p :D
 
För att inte tala om internationella rymdstationen ISS som har varit bemannad i snart 20 år...
Den kan man förövrigt observera med hjälp av ett teleskop eller en kamera för 5000 kr . Det borde dom ju kunna skramla ihop ? Har du lyckats fota ISS med din Nikon P900 @Tranan?

Finns några exempel här och hur du går tillväga.
https://www.metabunk.org/how-to-tak...nternational-space-station-with-a-p900.t7986/

Foto taget med Nikon P900:
c361b1813ba44ee3b425ec9547c8a1cd
Nej, jag har inte varit så långt söderut så att ISS kommer upp över horisonten. Däremot har jag fotat oskarshamns kärnkraftverk från Öland. och man kan se att det saknas ganska mycket under. så jorden är rund.
 

Bifogade filer

  • DSCN0107.JPG
    DSCN0107.JPG
    128,6 KB · Visningar: 32
Det som är "roligast" i dokumentären är ju när den rödhåriga kvinnan berättar om hur illa hon blivit behandlad och att det går felaktiga rykten om henne. Hon säger vid något tillfälle, liknande: "Jag förstår inte hur folk kan vara så dumma att de går på vad som helst som skrivs på nätet utan bevis......"

Jo....så....det.......
 
Och alla satelliter som tar foton, sköter GPS-navigeringen osv. är också korrumperade hela högen? Det är ju inte bara USA som är uppe i atmosfären och flyger.

Djävulskt komplicerat att ha en teori för positonsbestämning som gör alla gps-beräkningar utifrån att det är ett klot och ändå lyckas få till siffrorna så att det alltid fungerar att peka ut rätt plats på en jord som har en helt annan form än i teorin.
Det blir så många att muta :D Det där med att det som två vet är en hemlighet och tre vet är allmänt känt gäller liksom inte då? Till och med Snowden var med på just den hemligheten även om han spred en massa andra.
 
Jag har svårt att bestämma mig för om jag tror att det är trolling i världsklass eller om folk faktiskt tror det på riktigt.

Jag tror att vissa människor, i sin jakt på spänning i livet, är villiga att gå på nästan vilken konspiration som helst för att tanken på att de vet någonting som samhället förnekar är så kittlande att det blir oemotståndligt. Eller så är universums mysterium för komplext för en del att acceptera. Att vi vet så lite. Många konspirationer kring exempelvis krig och terrorattentat nog är ett sätt att försöka förstå någonting som är oförståeligt.

“The main thing that I learned about conspiracy theory, is that conspiracy theorists believe in a conspiracy because that is more comforting. The truth of the world is that it is actually chaotic. The truth is that it is not The Iluminati, or The Jewish Banking Conspiracy, or the Gray Alien Theory.

The truth is far more frightening - Nobody is in control.

The world is rudderless.”
 
Jo, finns väl inom militären och byggindustrin om man använder flera basstationer. Men inte på din mobiltelefon.
Absolut!
Men vad gäller ISS anser flat earthers att alla 220 astronauter från 17 olika länder som varit till ISS och själva observerat Jorden med egna ögon är lögnare också? Det kan man fråga sig...

Måste dela en bild på norrsken från ISS :love:
ISS029-E-06020_lrg.jpg
Vilken fantastiskt vacker bild!
 
Formel för att beräkna horisonten, R i formulan är radien på jorden eller objektet. Jorden har 6,378x10^6 m i radie. så det är bara och räkna.
 

Bifogade filer

  • formula curva.PNG
    formula curva.PNG
    1,3 KB · Visningar: 12
På A säger jag Illuminati , på B säger jag vilken orm?
Runt omkring världen ligger det stora havet, en ocean, och i havet ligger en gigantisk orm av jätteätt som heter Midgårdsormen, som biter sig själv i svansen och som sällan visar sig.

En gång försökte Tor fiska upp den. När Midgårdsormen, eller Jörmundgandr (”den väldiga staven”) som den egentligen heter, var liten kastade Oden ormen ned i havet och där växte den sig större och större och nu är den så stor att om den rör på sig för mycket blir det jordbävning.

https://historiska.se/nordisk-mytologi/vikingarnas-mytologiska-varld/
 
Runt omkring världen ligger det stora havet, en ocean, och i havet ligger en gigantisk orm av jätteätt som heter Midgårdsormen, som biter sig själv i svansen och som sällan visar sig.

En gång försökte Tor fiska upp den. När Midgårdsormen, eller Jörmundgandr (”den väldiga staven”) som den egentligen heter, var liten kastade Oden ormen ned i havet och där växte den sig större och större och nu är den så stor att om den rör på sig för mycket blir det jordbävning.

https://historiska.se/nordisk-mytologi/vikingarnas-mytologiska-varld/
Så oceanen hör inte till världen? Fantastiskt uträknat
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp