Bukefalos 28 år!

Jordspett i frusen mark; Snälla hjälp! Tips?

Netika

Trådstartare
Sitter i en akut situation där jag måste få ned två jordspett i frusen mark. Hur gør man? Finns det något annat sätt att ordna med jordning när det är snø och frusen backe? Snälla, behøver akuta råd!
/Netika
 
Sv: Jordspett i frusen mark; Snälla hjälp! Tips?

Kan du inte prova att hälla kokhett vatten på den punkt du behöver få ner jordspettet! Blir lite geggigt en stund, men det fryser på igen. :D
 
Sv: Jordspett i frusen mark; Snälla hjälp! Tips?

Köp "polarband" med jord och ström i samma tråd! Eller sätt två trådar inte allt för långt ifrån varandra och koppla strömmen i den ena och jorden i den andra då hästen tar i båda får den en rejäl stöt!:bump:
 
Sv: Jordspett i frusen mark; Snälla hjälp! Tips?

Man gör en vinterjordning..helt enkelt att man lägger ut jorden direkt i tråden. Tänk bara på att den aldrig får ha
kontakt med det övriga stängslet, då försvinner spänningen i denna. Jordtråden kan du bara linda runt stolparna, behövs inga isolatorer.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
689
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 311
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 698
Senast: Saigon
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 966
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp