Den här tråden måste bumpas lite!

Jag såg "A boy called christmas" på första advent, även om den inledde suuupermysigt och hade övervägande bra skådespelare och mysig stämning så var huvudrollsinnehavaren kass och manuset rätt... dåligt? Varannan replik skavde något oerhört. Men jag gilla ju julfilmer med övernaturliga inslag så det var ändå välkommet.

Såg även "Last Christmas" häromdagen. Mysig, men tyckte den var helt innehållslös fram tills typ sista 15 minutrarna.
Har också sett just de två filmerna denna veckan och håller med dig. A Boy Called Christmas tyckte jag i och för sig var övergripande bra, men lite långsam emellanåt och framförallt inte så fantastiskt superbra som många verkar tycka.
 
Julen är enda tiden på året då jag tolererar någon slags rom-com, och min absoluta favoritjulfilm är The Holiday som redan nämns. Jag har redan sett den en gång i år och funderar på att se den igen i helgen :o

Annars är jag ett stort fan av Arthur Christmas samt Christmas Chronicles (den första, uppföljaren var inte alls lika bra tyckte jag).

Gillar också Christmas with the Coopers/Love the Coopers, på tal om rom-com då.

Det är nog de jag brukar försöka se varje år, och så eventuellt något nytt då om det kommit något intressant. Harry Potter är också lite juligt för mig av någon anledning, så jag brukar plöja ett par sådana filmer också!
 
The Family Stone (på svenska Välkommen till familjen) har jag sett några jular. Med Diane Keaton, Sarah Jessica Parker och Claire Danes. Den är faktiskt rätt bra :p

Holidate (Netflix) såg vi förra året. Sjukt dålig men ändå en del julstämning.
 
☃️ Vilka är era julfilmsfavoriter? Vilka får man inte missa?

Fanny och Alexander, den långa femtimmars-versionen. Klassiker!

En underbar jävla jul. Rolig, en del drama, lagom ansträngande.

☃️ Ser ni om äldre julkalendrar? Vilka är favoriter/måste ses där?

Albert och Herbert. Såklart. :D

☃️ Ska ni titta på någon julbio i år?

Ingen inbokad, men nya Utvandrarna vill jag se vid tillfälle, och såklart nyinspelningen av Sagan om Karl Bertil Jonssons jul.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 255
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 126
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 766
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp