Jag ser om (minst) en gammal kalender varje år, börjar 1a nov, så har idag börjat se om gamla Greveholm 😍😍. Vet inte hur många ggr jag sett den, men den håller än.
Kommer lätt se om fjolårets flera ggr sen nästa år typ med och nya Greveholm förstås och Selmas Saga och och.... 😆😄


Åh, länge sen jag såg Die Hard!

-----

Jag gillar också The Holiday som flera andra skrivit :)

Förra året plöjde jag massor av Hallmark-julfilmer! Puttesnuttegulliga, just vad jag behövde ifjol!😍💕💓💓.

Var hittar du gamla kalendrar? Trodde i min enfaldighet att alla skulle ligga hos SVT Play. Det gjorde de inte 😤
 
Var hittar du gamla kalendrar? Trodde i min enfaldighet att alla skulle ligga hos SVT Play. Det gjorde de inte 😤

Nej, jag såg det också! Greveholm var den enda som fanns! Tur att den alltid funkar :heart . Det har funnits flera där tidigare och har även funnits kalendrar på youtube, fast nu var det tunnsått där också. En (Storm på Lugna Gatan) har jag köpt på dvd... fast nu har jag ingenstans att spela upp dvd:er... :/... Fast annars finns de flesta att köpa på dvd tror jag.
 
Nej, jag såg det också! Greveholm var den enda som fanns! Tur att den alltid funkar :heart . Det har funnits flera där tidigare och har även funnits kalendrar på youtube, fast nu var det tunnsått där också. En (Storm på Lugna Gatan) har jag köpt på dvd... fast nu har jag ingenstans att spela upp dvd:er... :/... Fast annars finns de flesta att köpa på dvd tror jag.

Jag har inte heller en dvd, hade gladeligen köpt dem digitalt dock! :(
 
Det finns en del gamla julkalendrar på Öppet arkiv! 👌🏻

Love Actually och The Holiday ser jag regelbundet under året och givetvis till jul! 😍

Älskar även Miracle on 34th Street. Både den från -47 och den från -94. 🥰
 
The Holiday och alla Harry Potter är ett måste över jul. Love Actually tycker jag verkligen inte om, jag har försökt men det går inte.
The Christmas Chronicles 1 o 2 såg jag förra året och gillade.
 
Ser alltid Mysteriet på Greveholm första, Sunes jul, Grinchen och tomten är far till alla barnen ❤️ Ett måste under jul.
 
Vilken bra tråd :love::love::love:

Min favoritjulfilmer är;
De fyra legenderna
Polarexpressen
White Christmas
Holiday inn
The bishops wife
The christmas chronicles
Klaus


Ser framemot att bygga på denna listan med tips från er!
 
Sorry jag startade tråden och sedan hängde med noll 😅 Er lista hittills på specifika julfilmer (ska lägga till lite info var de kan ses, vet ej om jag pallar söka upp alla just nu bara):

The Holiday
Love Actually
Red Nose Day Actually
Tomten är far till alla barnen
Die Hard
Nightmare Before Christmas
Ensam Hemma
A Muppet Christmas Carol
En underbar jävla jul
Home for Christmas - Netflixserie
Hallmark
Grinchen
Christmas Chronicles
The Nutcracker & the four realms
Operation Christmas drop
Christmas on the square
Jingle Jangle
Christmas in the Smokies
Holidate
Mupparnas julsaga
Musse Piggs julsaga
About a Boy
New Years Eve
Päron till farsa firar jul
Sunes jul
Miracle on 34th Street, -47 -94
De fyra legenderna
Polarexpressen
White Christmas
Holiday inn
The bishops wife
Klaus
 
Sökt på alla i Netflix (med reservation för översättningar jag ej fattat) och kom ju massa mer förslag också!

The Holiday - Netflix
Love Actually - Netflix
Red Nose Day Actually
Tomten är far till alla barnen/In bed with Santa- Netflix
Die Hard
Nightmare Before Christmas
Ensam Hemma
A Muppet Christmas Carol
En underbar jävla jul - Netflix
Home for Christmas - Netflixserie
Hallmark
Grinchen - Netflix
Christmas Chronicles - Netflix
The Nutcracker & the four realms
Operation Christmas drop - Netflix
Christmas on the square - Netflix
Jingle Jangle - Netflix
Christmas in the Smokies
Holidate - Netflix
Mupparnas julsaga
Musse Piggs julsaga
About a Boy
New Years Eve - Netflix
Päron till farsa firar jul - Netflix
Sunes jul
Sune i fjällen - Netflix
Miracle on 34th Street, -47 -94
De fyra legenderna (fem? - Netflix)
Polarexpressen
White Christmas
Holiday inn
The bishops wife
Klaus - Netflix
 
Den här tråden måste bumpas lite!

Jag såg "A boy called christmas" på första advent, även om den inledde suuupermysigt och hade övervägande bra skådespelare och mysig stämning så var huvudrollsinnehavaren kass och manuset rätt... dåligt? Varannan replik skavde något oerhört. Men jag gilla ju julfilmer med övernaturliga inslag så det var ändå välkommet.

Såg även "Last Christmas" häromdagen. Mysig, men tyckte den var helt innehållslös fram tills typ sista 15 minutrarna.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 269
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 129
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 769
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp