Julklappstips tack!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 167
N

Nora

Min pappa har tjatat ett tag nu om att han inte har några stallkläder att ta på sig när han förljer med till stallet, och att han är ju där ganska ofta nu (när vi skaffat häst). Han frågar ofta var man kan köpa grejjer och så... Är väl inte 100%-igt seriöst men nu tänkte jag och syskonen slå till och köpa lite utrustning till honom. Men jag kommer inte riktigt på vad som skulle passa bäst:confused:

Han har pratat sen vi började leta häst om att han ska hålla på med voltige :D Dock har han inte direkt kroppsformen för det och hästen vi har är väl inte den bäst anpassade för det ändamålet. Men tänkte en voltigegjord först på skoj. Men då känns det nästa roligare att köpa nåt han verkligen kan få användning av. Men vad?!?! Vad behöver man?

Kanske nåt som är bra när man ska lära sig rida? Handtag till sadeln? Men det är ju lite litet... Jag vill ha tips av er alla!! Vad skulle ni köpa? Vad har ni köpt till liknande personer??

Hjälp tack :bow: :bow: :bow:

Sv: Julklappstips tack!

Köp ljusblåa senskydd :D :D :rofl:

en hjälm kanske.

Snygga ridvantar. :banana:

ett par ridskor (uppskattat av min pappa)

En hjälm skulle ju vara bra! Det behöver man ju alltid...

Nora skrev:
Min pappa har tjatat ett tag nu om att han inte har några stallkläder att ta på sig när han förljer med till stallet, och att han är ju där ganska ofta nu (när vi skaffat häst). Han frågar ofta var man kan köpa grejjer och så... Är väl inte 100%-igt seriöst men nu tänkte jag och syskonen slå till och köpa lite utrustning till honom. Men jag kommer inte riktigt på vad som skulle passa bäst:confused:

Han har pratat sen vi började leta häst om att han ska hålla på med voltige :D Dock har han inte direkt kroppsformen för det och hästen vi har är väl inte den bäst anpassade för det ändamålet. Men tänkte en voltigegjord först på skoj. Men då känns det nästa roligare att köpa nåt han verkligen kan få användning av. Men vad?!?! Vad behöver man?

Kanske nåt som är bra när man ska lära sig rida? Handtag till sadeln? Men det är ju lite litet... Jag vill ha tips av er alla!! Vad skulle ni köpa? Vad har ni köpt till liknande personer??

Hjälp tack :bow: :bow: :bow:

Killar brukar gilla allt som gör att de liknar cowboysar :D
Chaps med fransar, cowboyhatt, australiensiska kängor med resår och stålhätta, ridjeans, bra ridhandskar, rutiga fula fodrade "skjortjackor", ja allt manligt man nu kan tänka sig...
Bara att besäka Lantmännen (granngården, förlåt) eller nån ridshop med cowboystuk...(eller varför inte ett lasso?:rofl: )

Stålhätteskor/kängor.
Varm overall.
Hjälm.
Trefingervantar eller vanliga handskar.
Någon form av hästbruksanvisningsbok?:rofl:

Ridjeans är ju bra och enligt Bukes män så är det bästa att ha en hjälm av jockeymodell. Man ser inte lika nördig ut då!?:)

Haha! Hästbruksanvisning var inte dåligt!! Kanske nån sån där "börja rida"-bok... Fransar hade han nog gillat också, fast jag vet inte om han får synas nära min häst då:rofl: :rofl: :rofl:
Så jockeyhjälm passar bäst då?

Tack för alla smarta tips :bow: Gärna fler!!

Om du är ute efter bra stallkläder finns det inget som slår
*Blåbyxor
*Stallkängor/jodphurs

Det där med voltigegjord känns som att slänga pengarna i sjön. det kan ni väl köpa sen om han VERKLIGEN vill hålla på med det!

Köp istället lite bra stallkläder, granngården har ju mkt jobbar/stallkläder. Typ blåbyxor, nån varmfodrad jacka eller en overall.
Riktigt kraftiga stallskor/jodphurs med stålhätta är oxå kanon!
Termohandskar oxå kanske? Och en westernhatt?

Inte Jockey hjäm....
de är så fula... köp en vanlig hederlig sammets hjälm..kanske med ventilation fram...

ps..kille sj.. så jag vet...

Kanske lite grejor som funkar både bredvid och på hästen?
- Skoridbyxor (kallas också islands- eller jodhpurridbyxor), brukar se mycket snyggare ut på killar än vanliga ridbyxor.
- Stall/ridkängor med stålhätta
- Snygga ridhandskar av lite mer arbetsmodell (cowboyhandskar)

Och nej, jockeyhjälpmar är inte snygga, men sammetshjälmarna är rätt omaskulina de med...

tack för tipsen allihopa! Tror nästan han skulle passa bätte i en jockeyhjälm än en sammetshjälm... Ridhandskar kan nog vara nåt det med... Han ska i alla fall få en liten ryktpåse men massa borstar (har en del över;) ) Nu måste jag bara se till att införskaffa allt detta också!

Ett par bra Jodphur-kängor med stålhätta, sköna rid/stallvantar, shortchaps omdet är tänkt att han ska börja rida. Varm go tröja brukar också vara uppskattat av fotfolket, menar föräldrar:angel:

Apo

Liknande trådar

Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 364
Senast: WildHorse
·
Skola & Jobb man vill bli när man blir stor? Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter? Jag ligger hemma...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: Snubbelfot
·
Skola & Jobb Varning för långt inlägg... Jag är en så kallat "ung vuxen", som dock känner mig som en 16-åring... Då menar jag inte bara mitt omogna... 2
Svar
21
· Visningar
2 381
Senast: prallan
·
Hästmänniskan Hej - jag behöver hjälp! Letade länge och väl efter vart jag skulle posta det här - men hittade inget. Jag blir så frustrerad och arg... 2
Svar
26
· Visningar
6 214
Senast: Maqurell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka