Julklappstips!

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare AnnaJL
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 170

AnnaJL

Trådstartare
Jultrådar har börjat poppa upp men hittade ingen julklappstråd. Kan vi inte samla lite julklappstips här?

Den enda julklapp jag har klar är en skjorta till sambon. Han ska få något mer också, men vad?

Sen har jag föräldrar med sambos, morföräldrar (något litet bara) och svärföräldrar kvar...

Vad ger ni era kära i julklapp?

Sv: Julklappstips!

Mamma önskar sig en lila kajalpenna så det ska hon få. Har inte fått några andra önskningar från henne än. Pappa önskar sig en plånbok med många kortfack men det är jättesvårt att hitta! :mad:
Mormor brukar jag köpa några goda kex, fin marmelad, chokladpraliner, gott kaffe och te, någon god alkoholhaltig dryck, trevlig duschtvål och liknande saker till.
Dottern kommer få en superläcker stol med förvaring i sitsen och med Pippi Långstrump, ca 1,5 m hög, som ryggstöd. De tillverkas här i fängelset och är verkligen kanonfina! Lär bli populärt eftersom dottern äääälskar Pippi :D Hon kommer säkert få något mer också men vad vet jag inte än.

Sen lär jag inte köpa fler julklappar. Eller iofs, kanske något till medryttaren :)

Såhär ser det ut hos mig just nu

1454925_10151783037077098_1056950616_n.jpg

1395212_10151783037122098_18653017_n.jpg

1471802_10151783037292098_668333275_n.jpg

1469826_10151783037382098_40229163_n.jpg

Jag har alltså börjat pyssla lite med julklappar jag med:)

Rent allmänt är jag ganska dålig på att hitta på både julklappar och presenter, så i år har jag bestämt mig för att mest ha presentkorgar med lite personliga grejer i. Jag har vart på systembolaget och hämtat vinkartonger ( alltså sådana det fraktas 8-12 vinflaskor i), dessa skär jag av en bit och klär sedan med presentpapper eller julpapper. Jag har också köpt ett par vita hjärtankorgar. Tanken är att använda både korgarna och mina förklädda kartonger att lägga lite plock i som personen gillar.

I mina korgar kommer det finnas exempelvis lite godis, te/kaffe, något doftljus, lite hundgott och andra hundprylar till hon som tar hand om min hund när jag jobbar, någon vinflaska till någon, någon likör till någon annan, en dofttvål till någon, lite spaprylar till någon mm.

I varje korg ska också finnas någon liten grej med någon personligt som kan uppskattas. Tex ska min fina granne och vän få gipsängeln och ljuset som finns med på bild, då hon gillar änglar. Min svägerska ska få en liten tavla med text, då hon gillar budskap och behöver få bekräftelse på att hon är värdefull, farfar kommer tex få en massa hembakt i sin, då han älskar det och sällan får det nu när farmor är borta. En annan vän som precis hittat kärleken ska få ett supertrevligt set med två champagneglas utan fot som ska "hållas" av karaffen man hällt champagnen i. Ser gulligt ut med att två hjärtan av glas pryder varje glas också:).

Jag hade en sådan tur att jag nyligen hittade en ny väninna av slumpen för några veckor sedan, som jag sen fick veta pysslar och gör både ljus, gips, tavlor betonggrejer mm och säljer, så jag fick väldigt lätt tag i mina personliga prylar till korgarna.

I övrigt blir det väl lite leksaker till syskonbarnet på 3 år som beställs från nätet. Jag HATAR att springa i affärer vid jul och trängas, så är så glad att jag mer eller mindra redan köpt allt:)

Senast ändrad:

Jag har också börjat.
jag har köpt plädar till barn och deras respektive. Ena dottern kommer att få en resväska och en yogamatta. Den andra dottern har jag inte hittat något till förutom pläden. Sonen får en matta till sitt rum.
Sambon är alltid svårast av alla. Jag vet inte vad han ska få alls?
Mina kusiner kommer också och de ska få varsitt jättesnyggt påslakanset, liksom mina föräldrar, de kommer också att få foton på mina barn (det får de varje år). Sambon får ordna julklappar till sina föräldrar och sin bror.

Dottern kommer få en superläcker stol med förvaring i sitsen och med Pippi Långstrump, ca 1,5 m hög, som ryggstöd. De tillverkas här i fängelset och är verkligen kanonfina! Lär bli populärt eftersom dottern äääälskar Pippi :D Hon kommer säkert få något mer också men vad vet jag inte än.

För nytillkomna tittare så kan jag tillägga att LadyCovergirl arbetar inom kriminalvården, hon sitter alltså inte inne. :D

Men då, jag som såg framför mig hur hon satt med en gammal hederlig fotkedja i randiga kläder och tillverkade Pippi-stolar :D
Vi ska nog alla vara glada att det inte är jag som tillverkar Pippi-stolarna :D Jag är inte särskilt pyssligt/estetiskt lagd. För tusan, jag kan inte ens slå in paket! :p

Julklappar till barnen tycker jag är lätt då mina är rätt små fortfarande (6 och 7) men vuxna är jättesvårt.

Grannen som levererar hö till mig ska i alla fall få en presentkorg har jag tänkt, då de är rätt roliga att plocka ihop och förhoppningsvis roliga att få :) Hans fru älskar ljusstakar och ljuslyktor, så det ska det finnas med. De har två barn också, så varsin sak till dem och en whiskeyflaska (eller något liknande) till själva grannen. Godis och lite småsaker ska det ner också har jag tänkt, som utfyllnad :)

Min mamma ska få någonting fint till nya hemmet, då hon flyttar nu i dagarna.

Sambon vet jag inte riktigt vad han ska få, förra året blev det bland annat biljetter till en stand-upkomiker som jag visste att han gillade. Jag tycker om att ge bort upplevelser :)

Julklappar till dottern :) ingen aning om vad, men troligtvis en locktång. Sen kläder. Har bara henne att köpa åt så :) Kanske en julklapp till barnvakten/chauffören med :)

Vad kul med en julklappstråd :)

Stora sonen här hemma ska ev få en kockutstyrsel då han älskar och laga mat.
Blir nog kanske något till hans lekkök också, har inte bestämt oss än riktigt.
Mini fyller på lucia så han får en dansmatta då, julklapp får vi se men ev något i samma stil som det I får. Båda kommer rusandes med varsin stol bara vi närmar oss spisen :D Blivande kockar här tror jag.

Sambon och jag satsar på ett PS som gemensam julklapp åt oss själva.
Han fyller snart dock och får en hockeymatch i present.

Brorsdottern får kläder, finns en tröja som jag vet att hon vill ha bland annat.
Ena brorsonen funderar jag på skolsaker med Angry birds till. Hans första år i skolan nu.
Minsta brorssonen vet jag inte än, men något i pysselväg tror jag blir bra.

Brorsdottern på sambons sida får vi se, finns så mycket fint ju och hon är bara bebis än.

KL

Presentkorgar är ju faktiskt himla smart. Har dock gett det till mormor och morfar ett par år nu. Förra året gjorde jag en med bara närproducerade saker, bland annat honung, senap, äppelmust och en disktrasa i lin.

Kom på att jag har ett syskonbarn som kommer vara 3 månader till jul att köpa till också! Blir väl nåt klädesplagg. Man uppskattar väl inte så mycket mer än mat och värme i den ålder ändå.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 022
Senast: monster1
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 173
Senast: snöflingor
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 946
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 985
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31