Sv: Julklappstips!
Såhär ser det ut hos mig just nu
Jag har alltså börjat pyssla lite med julklappar jag med
Rent allmänt är jag ganska dålig på att hitta på både julklappar och presenter, så i år har jag bestämt mig för att mest ha presentkorgar med lite personliga grejer i. Jag har vart på systembolaget och hämtat vinkartonger ( alltså sådana det fraktas 8-12 vinflaskor i), dessa skär jag av en bit och klär sedan med presentpapper eller julpapper. Jag har också köpt ett par vita hjärtankorgar. Tanken är att använda både korgarna och mina förklädda kartonger att lägga lite plock i som personen gillar.
I mina korgar kommer det finnas exempelvis lite godis, te/kaffe, något doftljus, lite hundgott och andra hundprylar till hon som tar hand om min hund när jag jobbar, någon vinflaska till någon, någon likör till någon annan, en dofttvål till någon, lite spaprylar till någon mm.
I varje korg ska också finnas någon liten grej med någon personligt som kan uppskattas. Tex ska min fina granne och vän få gipsängeln och ljuset som finns med på bild, då hon gillar änglar. Min svägerska ska få en liten tavla med text, då hon gillar budskap och behöver få bekräftelse på att hon är värdefull, farfar kommer tex få en massa hembakt i sin, då han älskar det och sällan får det nu när farmor är borta. En annan vän som precis hittat kärleken ska få ett supertrevligt set med två champagneglas utan fot som ska "hållas" av karaffen man hällt champagnen i. Ser gulligt ut med att två hjärtan av glas pryder varje glas också

.
Jag hade en sådan tur att jag nyligen hittade en ny väninna av slumpen för några veckor sedan, som jag sen fick veta pysslar och gör både ljus, gips, tavlor betonggrejer mm och säljer, så jag fick väldigt lätt tag i mina personliga prylar till korgarna.
I övrigt blir det väl lite leksaker till syskonbarnet på 3 år som beställs från nätet. Jag HATAR att springa i affärer vid jul och trängas, så är så glad att jag mer eller mindra redan köpt allt