Julklappstips!

Min sambo ska få en parfym då hennes tagit slut, tyvärr säljs inte just den längre :cry: den har varit som gjord för henne, så vill hitta något liknande. Sen blir det troligtvis ett presentkort på en michelinkrog vi båda vill gå på här i staden.

Jag önskar mig en nackmassagekudde samt massa kokböcker och bidrag till en ny ridhjälm, ifall något frågar vad jag önskar.

En barndomsvän och jag brukar alltid byta klappar. Jag kommer köpa en poster från villfarelser då hon ibland lägger upp citat därifrån plus något litet till som jag inte vet vad riktigt än.
 
Eftersom det kanske är sista året som man kan handla från UK utan tull så funderar jag på att göra en del inköp därifrån. Något från Ulster&Weaver och exklusiva strumpor kan det bli. Tar gärna emot tips på fler trevliga hemsidor.
 
Jag kommer, som alltid, göra egen granola till samtliga vuxna i släkten. Min släkt består av folk som redan har allt och jag vägrar bidra till fler prylhögar. Ska komma på något extra till morfar som haft en tuff höst.

Minsta syskonen (5 och 8 år) kommer att få böcker (också som alltid) och troligen något kreativt (pyssla, måla, skapa).
 
Jag tänkte sy t-shirts till alla barn i familjen. Tre på min sida, två på makens.
Problemet är bara vad man ska ha för tyg.. Alltså mönster på tyget.
Det är två flickor på 6 och 7 år, tre pojkar 3, 5 och 10 år. Har ingen aning om vad de gillar..
Treåringen är klar
IMG-20201027-WA0001.jpeg


Resten har jag ingen aning om vad jag ska hitta på.. Får bli ett varv till tygaffären och se vad de har.
 
Jag tänkte sy t-shirts till alla barn i familjen. Tre på min sida, två på makens.
Problemet är bara vad man ska ha för tyg.. Alltså mönster på tyget.
Det är två flickor på 6 och 7 år, tre pojkar 3, 5 och 10 år. Har ingen aning om vad de gillar..
Treåringen är klar
Visa bifogad fil 59387

Resten har jag ingen aning om vad jag ska hitta på.. Får bli ett varv till tygaffären och se vad de har.
Så fina! ❤️
 
Jag tänkte sy t-shirts till alla barn i familjen. Tre på min sida, två på makens.
Problemet är bara vad man ska ha för tyg.. Alltså mönster på tyget.
Det är två flickor på 6 och 7 år, tre pojkar 3, 5 och 10 år. Har ingen aning om vad de gillar..
Treåringen är klar
Visa bifogad fil 59387

Resten har jag ingen aning om vad jag ska hitta på.. Får bli ett varv till tygaffären och se vad de har.
Om du inte vet, är det kanske en bra grej att köra enfärgat, gärna med brytande färg på ärmar? Då blir det snygga basic-tröjor som säkert kommer att användas :)
 
Köper bara till hushållet och det blir klockrent en Chemex-bryggare till kaffet. Frågan är bara vilken storlek. Sedan blev jag såld på grädde & sockersetet också.

Syrrans ungar får jag fundera på, de får adventskalendrar för runt 800 kr/st så jag blir nog inte jättegenerös den 24...
 
Jag tänkte sy t-shirts till alla barn i familjen. Tre på min sida, två på makens.
Problemet är bara vad man ska ha för tyg.. Alltså mönster på tyget.
Det är två flickor på 6 och 7 år, tre pojkar 3, 5 och 10 år. Har ingen aning om vad de gillar..
Treåringen är klar
Visa bifogad fil 59387

Resten har jag ingen aning om vad jag ska hitta på.. Får bli ett varv till tygaffären och se vad de har.

Åh vad kul :love:

Hade jag inte vetat hade jag kört på något med djur på, något lite färgrannt och roligt till 5,6 & 7 åringarna och något mer stiliserat till 10åringen.
 
Bröderna har jag redan köpt till, aldrig varit ute i så god tid tror jag O_o, ena har jag köpt fler glas i en serie (med Mumin :D) han fick av när han fyllde år. Andra får mini-muminmuggar att typ hänga i granen, men de får han nog lite tidigare och så får jag komma på något litet till till själva julafton.

Mamma letar jag efter en hybridjacka utan huva åt. Det nämnde hon att hon ville ha när vi var och provade kläder så det vore så kul att hitta en. Men det verkar vara jättesvårt att hitta någon som inte är svart eller mörkblå utan någon lite roligare färg och inte har huva och inte kostar hur mycket som helst.

Pappa har jag NOLL idéer. Hjälp? :nailbiting:

Partner brukar inte vara så svårt, men kontorsstolen han ville ha ska han få i farsdags-present av dottern eftersom han Verkligen behöver en NU :p Så jag behöver tänka om.

Dottern är bara 1,5 så jag antar att det mesta skulle gå hem. Blir nog bara någon liten leksak från oss om jag inte kommer på något större hon skulle tycka var kul.

Och så måste ju djuren få något också! :heart
 
Åh vad kul :love:

Hade jag inte vetat hade jag kört på något med djur på, något lite färgrannt och roligt till 5,6 & 7 åringarna och något mer stiliserat till 10åringen.

10 åringen älskar glitter och färg så han ska få nåt sånt tänkte jag. Helt tokig i Melodifestivalen!
 
Tänkte köpa en återanvändningsbar takeawaymugg var till mina föräldrar. De stannar alltid och köper kaffe när de är ute och kör, men trots att min mor är rätt miljömedveten har de hitills alltid kört på engångsmuggar :( Det är bara så svårt att hitta en som kan falla min far i smaken, vet inte heller vilken storlek jag ska välja, de brukar dricka cappuchino (tror jag), vilken storlek mugg tror ni passar bäst till det?
(är inte kaffedrickare själv som ni kanske förstår :p)

Barnet har önskat sig presentkort, tydligen är jag kass på att köpa presenter, trots att jag brukar hålla mig till önskelistan 😅

Sen har jag svärmor att köpa till också, där brukar det bli ett gäng bra böcker eftersom vi har samma smak när det kommer till just den saken. Eventuellt köper jag någon stickningsgrej istället eftersom hon börjat sticka mycket på senaste. Jag har dock noll koll på den världen - nån som har nått tips på en kul/användbar pryl till någon som gillar att sticka?
Om din svärmor bor i uk och även gillar te finns det en tebutik som har "tea and knit" där man får ett paket med te och garn varje månad, kanske kan vara något?
(Jag försökte hinta till mamma att det var en bra present till mig :p tveksamt dock om den hinten gick fram...)
 
Tänkte köpa en återanvändningsbar takeawaymugg var till mina föräldrar. De stannar alltid och köper kaffe när de är ute och kör, men trots att min mor är rätt miljömedveten har de hitills alltid kört på engångsmuggar :( Det är bara så svårt att hitta en som kan falla min far i smaken, vet inte heller vilken storlek jag ska välja, de brukar dricka cappuchino (tror jag), vilken storlek mugg tror ni passar bäst till det?
(är inte kaffedrickare själv som ni kanske förstår :p)

Barnet har önskat sig presentkort, tydligen är jag kass på att köpa presenter, trots att jag brukar hålla mig till önskelistan 😅


Om din svärmor bor i uk och även gillar te finns det en tebutik som har "tea and knit" där man får ett paket med te och garn varje månad, kanske kan vara något?
(Jag försökte hinta till mamma att det var en bra present till mig :p tveksamt dock om den hinten gick fram...)
Tack, vilken bra idé! Hon bor i UK och är tokig i te, så det vore definitivt av intresse. Vet du vad företaget som gör det heter? Googlade men fick inte upp något...

Angående kaffe så brukar cappuccino vara typ 150-200 ml, så jag hade satsat på muggar som är typ 300ml kanske?
 
Tänkte köpa en återanvändningsbar takeawaymugg var till mina föräldrar. De stannar alltid och köper kaffe när de är ute och kör, men trots att min mor är rätt miljömedveten har de hitills alltid kört på engångsmuggar :( Det är bara så svårt att hitta en som kan falla min far i smaken, vet inte heller vilken storlek jag ska välja, de brukar dricka cappuchino (tror jag), vilken storlek mugg tror ni passar bäst till det?
(är inte kaffedrickare själv som ni kanske förstår :p)

Jag har Emsa:
termosmugg

Tycker att de är bra och snygga
 
Tack, vilken bra idé! Hon bor i UK och är tokig i te, så det vore definitivt av intresse. Vet du vad företaget som gör det heter? Googlade men fick inte upp något...

Angående kaffe så brukar cappuccino vara typ 150-200 ml, så jag hade satsat på muggar som är typ 300ml kanske?
Det är Hebreadean tea store som har https://www.hebrideanteastore.co.uk/product/tea-and-knitting-subscription/

Tack, bra att veta vad som är lagom stort på mugg, har sett så många olika storlekar när jag tittat runt att jag blir helt förvirrad.

Jag har Emsa:
termosmugg

Tycker att de är bra och snygga
Ja, den var väldigt stilren och enkel, skulle absolut kunna falla min pappa i smaken, tack för tipset!
 
Tänkte köpa en återanvändningsbar takeawaymugg var till mina föräldrar. De stannar alltid och köper kaffe när de är ute och kör, men trots att min mor är rätt miljömedveten har de hitills alltid kört på engångsmuggar :( Det är bara så svårt att hitta en som kan falla min far i smaken, vet inte heller vilken storlek jag ska välja, de brukar dricka cappuchino (tror jag), vilken storlek mugg tror ni passar bäst till det?
(är inte kaffedrickare själv som ni kanske förstår :p)

Barnet har önskat sig presentkort, tydligen är jag kass på att köpa presenter, trots att jag brukar hålla mig till önskelistan 😅


Om din svärmor bor i uk och även gillar te finns det en tebutik som har "tea and knit" där man får ett paket med te och garn varje månad, kanske kan vara något?
(Jag försökte hinta till mamma att det var en bra present till mig :p tveksamt dock om den hinten gick fram...)
Jag köpte en stelton till min sambo ett år, stilren och hade fått bra betyg i test.
 
Vi ger egenproducerade köttprodukter till alla. Uppskattat och vi har det hemma 👍

Förutom min bror med sambo, då vi måste hitta på något annat för han är vegan 😅


Tråden för julklappstips! Har så svårt i år eftersom jag helst inte vill gå runt i affärer men tycker det är svårt att browsa saker på nätet.

Så, vad ska ni ge era nära och kära?

Mina mammor får nog något från mitt lokala kulturhus.
Min partner får nog några roliga gitarrpedaler (som jag väljer enbart på hur snygga de är...). Men känns lite fattigt.
Syster, systerdotter och pappa vet jag verkligen inte.
 
Tråden för julklappstips! Har så svårt i år eftersom jag helst inte vill gå runt i affärer men tycker det är svårt att browsa saker på nätet.

Så, vad ska ni ge era nära och kära?

Mina mammor får nog något från mitt lokala kulturhus.
Min partner får nog några roliga gitarrpedaler (som jag väljer enbart på hur snygga de är...). Men känns lite fattigt.
Syster, systerdotter och pappa vet jag verkligen inte.

Jag jobbar på golfklubb men spelar inte golf själv. Men min partner gör så jag funderar på att fråga min chef om vi kan göra ett special-klipp-kort för 10 social games och 5 buggy hire (min partner spelar endast dessa social games på Onsdagar om han har en ledig eftermiddag och råd till det, oftast 2 games per gång samt 1 buggy hire per tillfälle så darav 10 games och 5 buggies)

Min familj får en julhälsning på FB 😄
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 864
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 805
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 575
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
908
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp