Julklappstips!

Min man ska nog få ett nytt schackspel, det har han önskat sig. Annars brukar vi inte ge till varandra direkt. Dock håller tv:n på att gå sönder så vi kanskd köper en ny till oss själva i julklapp.

Mamma ska få presentkort på blommor, för hon flyttar strax innan jul.

Svörmor flyttar också strax innan jul så även där blir det väl något till lägenheten.

Äldsta sonen (9) ska få en dator, för det behöver han till online-undervisning. Det blir ett hopplock med bildskärm från farmor, dator från farbror, webcam från mormor osv. Det som saknas köper vi föräldrar till nytt. Han önskar sig också ett schack.

Dottern (7) önskar sig böckerna om Narnia, så det är självklart, och färgpennor.

Yngsta (6) har jag ingen aning vad han ska få. Han fick ett schackspel till skolstarten, så det går ju inte...

Själv önskar jag mig en fitnessklocka, en amaryllis och mon cherie-choklad!

Vad ska ni ha alla schackspel till?
 
Min mamma vill inte ha en enda pryl, däremot brukar hon bli glad för upplevelser och liknande. Jag ska ge henne ett besök på en alpackagård dit man får komma och klappa och mata djuren. Ingen av oss har varit i närheten av alpackor innan så det vore kul :D
 
Jag behöver tips på julklapp till farsan. Budget max 200 kr. Morsan ska få en låda med blandade tesorter men vad jag ska köpa till farsan vet jag inte. De bor utomlands, är 70+ och har allt man behöver, det finns mao inga "prylar" de saknar. Han dricker inte te, äter inte charkuterier pga hälsoproblem, är inte speciellt förtjust i godis så såna små "smakupplevelser" är nog ingen hit. Just nu spenderar han dagarna med att titta på film/TV eftersom han har svårt att gå, älskar Gudfadern och liknande filmer som man inte tröttnar på men är osäker på vad han har för filmer i samlingen redan. Vill ge bort något som faktiskt kommer att användas och inte bara läggas i en låda. Han gillar korsord men har redan alla tidningar han behöver. Tips?
 
Jag behöver tips på julklapp till farsan. Budget max 200 kr. Morsan ska få en låda med blandade tesorter men vad jag ska köpa till farsan vet jag inte. De bor utomlands, är 70+ och har allt man behöver, det finns mao inga "prylar" de saknar. Han dricker inte te, äter inte charkuterier pga hälsoproblem, är inte speciellt förtjust i godis så såna små "smakupplevelser" är nog ingen hit. Just nu spenderar han dagarna med att titta på film/TV eftersom han har svårt att gå, älskar Gudfadern och liknande filmer som man inte tröttnar på men är osäker på vad han har för filmer i samlingen redan. Vill ge bort något som faktiskt kommer att användas och inte bara läggas i en låda. Han gillar korsord men har redan alla tidningar han behöver. Tips?

En mysig filt när han sitter framför teven?
 
Jag behöver tips på julklapp till farsan. Budget max 200 kr. Morsan ska få en låda med blandade tesorter men vad jag ska köpa till farsan vet jag inte. De bor utomlands, är 70+ och har allt man behöver, det finns mao inga "prylar" de saknar. Han dricker inte te, äter inte charkuterier pga hälsoproblem, är inte speciellt förtjust i godis så såna små "smakupplevelser" är nog ingen hit. Just nu spenderar han dagarna med att titta på film/TV eftersom han har svårt att gå, älskar Gudfadern och liknande filmer som man inte tröttnar på men är osäker på vad han har för filmer i samlingen redan. Vill ge bort något som faktiskt kommer att användas och inte bara läggas i en låda. Han gillar korsord men har redan alla tidningar han behöver. Tips?

En bild på dig och hundarna (? det har jag för mig du har!) i någon fin ram?
 
Min mamma vill inte ha en enda pryl, däremot brukar hon bli glad för upplevelser och liknande. Jag ska ge henne ett besök på en alpackagård dit man får komma och klappa och mata djuren. Ingen av oss har varit i närheten av alpackor innan så det vore kul :D

Jag känner en som var på Alpackavandring i somras. Det var en stor succé! De var överförtjusta i alpackorna och tyckte att det var så mysigt!
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 242
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp