• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Texaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 244

Texaz

Trådstartare
Fram med era bästa recept på köttbullar, syltor etc:)

Håller just på att steka köttbullarna, själv tänkte jag i år skippa mjöl och ägg, samt försteka löken med aningens julmust i. Förövrigt brukar jag mest byta ut svartpepparen mot kryddpeppar i "julbullarna";)

Vad har ni för specialrecept, eller helt enkelt bara favoritsaker som ska finnas på julbordet??

Sv: Julmat!!!

Vaaa?

Trodde först det var en gammal tråd som kommit fram, men du gör alltså julmat nu? I oktober?

Här blir det förövrigt som vanligt vegetariskt + fisk till somliga till jul.

Eftersom julafton är på en måndag i år, tänkte jag fixa med julmaten under lördag-söndag före den måndagen, dvs 22-23/12. Väldigt smidigt med julafton på måndagar så sett.

Hoppsan! Ja, jag har alltså inte inlett detaljplaneringen ännu. :D

Nåväl, strategin blir densamma. Jag tror inte jag kommer att gå till jobbet den där måndagen som kommer emellan, så då blir det ju ännu smidigare med tre förberedelsedagar.

Fram med era bästa recept på köttbullar, syltor etc:)

Håller just på att steka köttbullarna, själv tänkte jag i år skippa mjöl och ägg, samt försteka löken med aningens julmust i. Förövrigt brukar jag mest byta ut svartpepparen mot kryddpeppar i "julbullarna";)

Vad har ni för specialrecept, eller helt enkelt bara favoritsaker som ska finnas på julbordet??

Jamen Herre... Det är två månader kvar, människa!!! :D :D

Tja jag brukar börja med, och frysa in det som går, tidigt... Dagarna innan jul vill jag ha till lugn och återhämtning. Trots det blir det ändå hektiskt:crazy:

Bakar likaså gärna tidigt. Tillräckligt mycket som händer i december.

Vi hade bergis ätit upp köttbullarna långt före jul om vi börjat så tidigt!;)
Mitt bästa tips är att när jag stekt köttbullarna samlar jag dem i en kastrull, häller över allt överskott från stekpannan, sätter på lite vatten och en buljongtärning och en dutt god soja och så får de puttra ett litet tag. Ger en fantastisk smak!

Mitt bästa tips är att när jag stekt köttbullarna samlar jag dem i en kastrull, häller över allt överskott från stekpannan, sätter på lite vatten och en buljongtärning och en dutt god soja och så får de puttra ett litet tag. Ger en fantastisk smak!

Hmm, det har jag hört förr, undrar om det var hemligheten med min farmors köttbullar???

Sparar förresten julmaten i separat fack i frysen, det facket är heligt, därifrån tas INGET före jul ;-)

Så gör jag med men på en långpanna i ugnen.

Får nog göra en andra sats :D

Brukar iofs bli så varje år, då jag alltid hittar ett BÄTTRE recept senare...

Kanske anledningen till att jag börjar tidigt?? Fast mest beror det nog på att jag älskar just förberedelserna:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka