Jultråd 2014

Har i skrivande stund sjutton isiga minusgrader att ge bort. Eller sälja till högstbjudande om det är flera som visar intresse. Hade helst sluppit dom. Fast det är något speciellt med mörka vintermorgnar när snön knarrar under skorna och minusgraderna biter i näsan..

Oj, vi har 9+ här. Det är inte konstigt att den skånska vintern inte kommer förrän i februari när vi (enligt SMHI) fortfarande har sommar i november.. :(

Jag funderade på det här med julgransris, hur står det sig i plusgrader och väta? Jag brukar dekorera med det på trappen och liknande. Blir det dåligt fort om man inte väntar på minusgraderna?

Jag undrar lite om julkalendrar, kan ni svaren? :D

1.Jag har iår inte sett någon reklam alls för svt julkalender. Någon som vet vad det är? Förväntas den bli bra?

2. Jag tänkte bli rik denna julen (.....) så hade ställt in mig på att köpa triss julkalender. Men vid googling hittar jag ingen info alls om denna? Säljs inte de längre?

3. Finns inte triss, så tänkte jag postkodlotteriet. Har för mig de haft något erbjudande om jularna där de sen drar stora vinster varje dag. Men kan inte hitta någon info om detta heller :confused:

Hjälp! Hur gör jag för att bli rik? :D

@vilse

Jag hittade det här: "
Nästa års julkalender i SVT är ett magiskt och spännande äventyr om syskonen Minna och Sam som åker utomlands med sin mamma till Orkidékusten vid Medelhavet för att fira jul. Men den idylliska Orkidékusten är hotad och det enda som kan rädda den är om de kan hitta den legendariska piraten Aquilas försvunna skatt."

Låter spännande men inte särskilt juligt.

Jag har hört reklam på radion för triss adventskalender så den finns :)

Jag brukar vanligtvis hata julen, men efter en jävligt tråkig november där jag som tillbakaflyttad svensk kommer ihåg varför jag var så jävla deprimerad när jag bodde här, känner jag att jag BEHÖVER lite jul.
Men hur gör man då? Hur hittar man julstämningen?
Jag har två adventsljusstakar. Det är allt.
Se här, julomaner, här är ett HELT BLANKT JULBLAD att skriva på. Dela med er av era bästa julstämningstricks. Får gärna vara gratis eller billigt. Jag har en ganska mysig lägenhet så den borde gå att göra julig.
Favoritjulfilmer?

Jag brukar vanligtvis hata julen, men efter en jävligt tråkig november där jag som tillbakaflyttad svensk kommer ihåg varför jag var så jävla deprimerad när jag bodde här, känner jag att jag BEHÖVER lite jul.
Se här, julomaner, här är ett HELT BLANKT JULBLAD att skriva på. Dela med er av era bästa julstämningstricks. Får gärna vara gratis eller billigt. Jag har en ganska mysig lägenhet så den borde gå att göra julig.
Favoritjulfilmer?
Musik, pepparkakor, glögg, och massvis av levande ljus! :D

Jag undrar lite om julkalendrar, kan ni svaren? :D

1.Jag har iår inte sett någon reklam alls för svt julkalender. Någon som vet vad det är? Förväntas den bli bra?

2. Jag tänkte bli rik denna julen (.....) så hade ställt in mig på att köpa triss julkalender. Men vid googling hittar jag ingen info alls om denna? Säljs inte de längre?

3. Finns inte triss, så tänkte jag postkodlotteriet. Har för mig de haft något erbjudande om jularna där de sen drar stora vinster varje dag. Men kan inte hitta någon info om detta heller :confused:

Hjälp! Hur gör jag för att bli rik? :D
Som jag förstått det handlar årets julkalender inte om jul (?) och jag har därför inte för avsikt att se den.

Triss julkalender såg jag reklam för härom dagen så den finns. Postkodlotteriet håller jag mig långt undan så det vet jag inget om, men Bingolotto har i alla fall en julkalender.

Favoritjulfilmer?
Ett päron till farsa firar jul, det är den bästa julfilmen tycker jag.

I övrigt håller jag med @Ninnurur :)

Jag har ju barn så jag kommer ju se julkalendern, tänker även försöka lyssna på den i radio också :)

Och den underbaraste julfilmen måste ju vara Grinchen! :love:

Jag har vart uppe i Dalarna och hälsat på familjen (ja ni har ju sett mitt pysslande med julkulor). Vi shoppade även en del julklappar åt mig, bla en råsaftscentrifug som jag hade önskat mig, den är nu invigd! Älskar att få julklappar jag vill ha, och dessutom få använda dom direkt :p Men, mamsen kommer även skicka ner lite julklappar tydligen, så det blir skoj att få lite överraskningar med :)

Idag tog jag en liten omväg på väg hem från skolan och fotade lite juldekorationer som poppat upp i stan, så nu blir det bildbomb! Direkt smakfullt och fint vet jag inte om jag tycker att det är alla gånger, men det är i alla fall juligt... :D

2014-11-19_180417_546d0e842a6b228eedac8422.jpg

2014-11-19_180814_546d06a9e087c338ba349425.jpg

2014-11-19_181006_546d0e752a6b2225714dc14b.jpg

2014-11-19_180637_546d0695ddf2b316d03a965b.jpg

2014-11-19_181729_546d07002a6b226b21e96759.jpg

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med... 19 20 21
Svar
418
· Visningar
15 799
Senast: Lingon
·
Hemmet Dags för årets balkongtråd? Jag flyttade i oktober förra året, efter 16 år i samma lägenhet, så nu behöver jag hjälp att inreda min nya... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 360
Senast: Mia_R
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 606
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att locka fler äldre att röra på sig satsar RF Sisu nu i oktober på gratis prova-på-aktiviteter för seniorer på Gotland.
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur