Jultråden 2019

Hur lägger man till låtar? (Undrar Bukes mest otekniska....) Jag får upp listan men hur lägger man till själv?

Jag älskar den underbara versionen av O Helga Natt, som sjöngs i ett avsnitt av Skam, av Nils Bech. Ett av de vackraste ögonblicken jag nånsin sett på TV!

Som barn hade vi en sån där gammal rullbandspelare hemma, och mina föräldrar spelade in musik från radion på den. Vi hade ett Julband och en av favoriterna var Whatever happened to christmas? med Frank Sinatra. Den är så vemodig och bitterljuv!
Eeeh.. inser att jag aldrig lagt till låtar i någon annans lista! :D men jag tror att man sparar listan så att den kommer upp i ens egna bibliotek. Sen väljer man en låt, trycker på de tre prickarna till höger, väljer Lägg till i spellista och väljer BUKES JUL. Men det är på telefonen.
Sitter du vid datorn är det enklare. Då är det bara att dra in låtar i listan.

Funkar det inte så fråga din dotter eller någon annan ung person- dom brukar veta :D
 
Eeeh.. inser att jag aldrig lagt till låtar i någon annans lista! :D men jag tror att man sparar listan så att den kommer upp i ens egna bibliotek. Sen väljer man en låt, trycker på de tre prickarna till höger, väljer Lägg till i spellista och väljer BUKES JUL. Men det är på telefonen.
Sitter du vid datorn är det enklare. Då är det bara att dra in låtar i listan.

Funkar det inte så fråga din dotter eller någon annan ung person- dom brukar veta :D

Ung person här! Man måste göra spellistan gemensam (klicka på de tre prickarna vid spellistan så dyker det alternativet upp) :) Sedan tror jag att det går att dela en länk så kan alla som fått länken redigera listan :up:
 
Ung person här! Man måste göra spellistan gemensam (klicka på de tre prickarna vid spellistan så dyker det alternativet upp) :) Sedan tror jag att det går att dela en länk så kan alla som fått länken redigera listan :up:
Jag tror den är gemensam.. är det en annan länk än den som kommer upp när man trycker på dela och sen kopiera länk? För det är den länken som ligger i tråden..
 
Jag tror den är gemensam.. är det en annan länk än den som kommer upp när man trycker på dela och sen kopiera länk? För det är den länken som ligger i tråden..
Funkar för mig! (fast jag lade inte till just den då :p)
bukesjul.PNG
 
För att spinna vidare på grantemat, när tar ni in granen?
Jag är uppvuxen med att granen huggs dagen innan julafton, och kläs på kvällen. Världens sämsta tradition tycker jag, för då hinner vi ju inte njuta av den innan jag är less på julen generellt. Så nu kör vi att granen får komma in runt Lucia, då hinner den inte börja barra innan det är dags att hiva ut den, och så hinner vi längta lite.

Så gjorde vi också. Klädde granen på kvällen innan julafton. Nu när jag har egen familj så brukar vi ta in den en vecka innan så man hinner njuta den lite längre :)
 
Ni pratade ju om när man tar in/klär granen... för min del känns dagen innan julafton alldeles för sent! Jag vill hinna njuta av den 😍. Jag minns inte när jag brukar ta in o klä den, men gärna typ fem dagar innan julafton iaf känns väl rimligt kanske. Sen får den vara kvar till är det tjugonde knut det heter? Eller trettondagen? Runt mitten av januari iaf... tror jag. Iallafall över min födelsedag 3e januari!
 
Jag har satt upp min vintergran :angel: runt första advent. Dagen före julafton har jag sagt jag bibidibobedibo och så blir den till en julgran, vilket den sedan förblivit till trettondan. Mamma har nog vänt sig i sin grav, för hon var benhård på att granen tas in och kläs den 23:e, men likt många andra tycker jag att det blir alldeles för kort tid att njuta av det finaste julpyntet av alla.

Nu ska vi fira första julen i hus, så jag kommer nog klä upp vintergranen (som är fejk) vid advent och ha den på övervåningen, sedan får julgranen (som får bli en äkta gran) komma in dagen före julafton och stå på nedervåningen. Det innebär förstås att jag måste köpa mer julpynt, för det jag har räcker ju bara till en gran. :angel:
 
Önskar ni er något särskilt i julklapp? 😊
Brukar ni unna er något och säga att det är julklappar till er själva? :)

Jag önskar mig en teknikkurs i längdskidåkning i år :). Får jag inte det av mina föräldrar, ger jag mig det själv.
Ett besök hos frisören brukar jag också önska mig.
 
Ni pratade ju om när man tar in/klär granen... för min del känns dagen innan julafton alldeles för sent! Jag vill hinna njuta av den 😍. Jag minns inte när jag brukar ta in o klä den, men gärna typ fem dagar innan julafton iaf känns väl rimligt kanske. Sen får den vara kvar till är det tjugonde knut det heter? Eller trettondagen? Runt mitten av januari iaf... tror jag. Iallafall över min födelsedag 3e januari!
För mig känns julen som passerad på, typ, annandagen..... Jag tänker på hela december som Jul och skulle gärna ta in granen redan den första, om det inte vore för att den skulle vara helt avbarrad till julafton isåfall (fast ifjol hade jag en ny typ av julgransfot, mycket större, som höll granen grön och fin jättelänge!). Efter julhelgen vill jag bara gå vidare. Jag vill absolut inte ha kvar julgranen efter Nyårsafton! Då ser jag fram emot VÅREN och vill läsa frökataloger :love:
 
Här är min topp fem jullista. Vilken är er?

1)Granen (äkta, kommer in runt Lucia)
2)Adventsljusstakar (Inget annat pynt)
3)Julmusik (julkonsert ska ingå)
4)Julklappar. Köper sånt till varandra som vi kanske inte skulle köpt själva men är kul att få.
5)Gott att äta. Alla väljer ut en rätt de absolut vill ha. Med tiden har julmaten nästan helt försvunnit då ingen valt något sådant. Blir mycket fisk, skaldjur, italienska korvar osv. Lustigt nog har även godiset i stort sett försvunnit från vårt julbord. Några sötade mandlar och kanske en chokladask är vad som återstår av det.
 
För mig känns julen som passerad på, typ, annandagen..... Jag tänker på hela december som Jul och skulle gärna ta in granen redan den första, om det inte vore för att den skulle vara helt avbarrad till julafton isåfall (fast ifjol hade jag en ny typ av julgransfot, mycket större, som höll granen grön och fin jättelänge!). Efter julhelgen vill jag bara gå vidare. Jag vill absolut inte ha kvar julgranen efter Nyårsafton! Då ser jag fram emot VÅREN och vill läsa frökataloger :love:

Så olika man kan vara! Jag vill gärna hålla fast vid julen långt in på det nya året. Julgranen åker inte ut innan tjugondag knut och både ljusslingor och juleljus får vara kvar en bra bit in i februari. :D Men så längtar jag aldrig heller efter vår. Deppigare årstid finns inte :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp